به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، سه‌شنبه نوزدهم مهرماه در انجمن سینمای جوانان ایران، جمعی از فیلمسازان منتخب جشنواره سی و نهم با مهدی آذرپندار دبیر جشنواره دیدار و دغدغه‌های خود را پیرامون برگزاری این رویداد در شرایط فعلی بیان کردند.

در این جلسه که چند ساعت طول کشید، فیلمسازان دغدغه‌های خود را درباره برگزاری جشنواره در شرایط فعلی طرح و اعلام کردند با توجه به رویدادهای چند هفته اخیر فضا برای شرکت در جشنواره مساعد نیست. فیلمسازان حاضر در جلسه گفتند: گرچه ما به لحاظ قانونی نمی‌توانیم فیلم‌ها را از برنامه جشنواره خارج کنیم اما از دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌خواهیم برگزاری این رویداد به تعویق بیفتد.

آذرپندار هم پس از شنیدن نظر فیلمسازان گفت: جشنواره فیلم کوتاه سی و هشت دوره بدون تعطیلی و جابه‌جایی برگزار شده و ما میراث‌دار خانواده بزرگ فیلم کوتاه کشور و این سی و هشت دوره هستیم و وظیفه داریم جشنواره را در موعد مقرر برگزار کنیم، کما اینکه در فراز و فرودهای مختلف سالیان قبل نیز این جشنواره و جشنواره‌های حقیقت و فجر برگزار شده است؛ چرا که این جشنواره‌ها تجلی حضور فیلم‌های است که از اعتقاد فیلمسازان‌شان نشأت می‌گیرد و بسیاری از این آثار حال و هوای همین جامعه را منتقل می‌کنند.

وی افزود: جابه‌جایی زمان جشنواره به معنای تلاقی زمانی با جشنواره‌ها و رویدادهای دیگری است که در واقع ممکن است به برگزار نشدن جشنواره منجر شود. ضمن اینکه کسی از آینده این اتفاقات و شدت و ضعف آن نیز خبر ندارد. با توجه به جمیع جهات و به دلایلی که گفته شد تغییر زمان جشنواره ممکن نیست.

در این جلسه وحید حسینی نامی، سعید کشاورز، حامد اصلانی، علی پاک‌نیا و فردین انصاری به نمایندگی از طرف فیلمسازان منتخبی که مخالف برگزاری جشنواره در این تاریخ بودند، حضور داشتند.