به گزارش هنرآنلاین، این سمپوزیوم که در دو روز و چهار پنل تخصصی برگزار می‌گردد، پیش درآمدی است برای تدوین یک دانشنامه و دو نمایشگاه بین‌المللی در تهران و تبریز که با نظارت معمار ژاپنی برنده جایزه پریتزکر، «آراتا ایسوزاکی» و در ادامه نظریه‌پردازی وی برای خلق فضا مبتنی بر اندیشه‌های مشرق زمین برگزار می‌شود.

 سخنرانان سمپوزیوم بین‌المللی«هنر و فضای مابین» مجموعه‌ای از استادان دانشگاه‌های ایران و ژاپن از نهادهای آموزشی مانند دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه هنر، موسسه آرکی دپات، دانشگاه هنر تاما، دانشگاه هنر و فرهنگ شیزوکا، دانشگاه هنر توکیو، موسسه علوم و هنرهای رسانه ای پیشرفته، دانشگاه هوسی هستند.

تامل درباره مفاهیم مربوط به فضا، آستانگی و ابعاد نهفته در هنر و معماری، تفکر پیرامون مفهوم «ما»، مکث در زمان یا فاصله و خلا در فضا در فرهنگ و هنر کشور ژاپن و  تفکر پیرامون مفهوم فاصله و خلا مولد در فرهنگ، هنر و معماری ایران از اهداف این سمپوزیوم بین‌المللی است.

این رویداد شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در نگارخانه تهران، دانشکدگان هنرهای زیبا، دانشگاه تهران برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است. به‌تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.