به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات ققنوس، به‌اطلاع می‌رساند طبق اطلاع خانواده مرحوم معروفی مراسم خاکسپاری او که قرار بود جمعه ۱۱ شهریور برگزار شود، به ۵ مهرماه ساعت ۱۱ به وقت آلمان در برلین موکول ‌شد. انتشارات ققنوس مراسم یادبود آن بزرگوار را پس از خاکسپاری برگزار می‌کند و زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‌شود.

عباس معروفی رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و شاعر در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۶ متولد شد. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهه ۶۰ با چاپ رمان «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. از دیگر آثار او می‌توان به «سال بلوا»، «پیکر فرهاد»، «فریدون سه پسر داشت»، «ذوب‌شده»، «تماما مخصوص»، «نام تمام مردگان یحیاست»، «روبروی آفتاب»، «آخرین نسل برتر»، «عطر یاس»، «دریاروندگان جزیره آبی‌تر»، «شاهزاده برهنه»، «تا کجا با منی»، «ورگ»، «نامه‌های عاشقانه و منظومه‌ عین‌القضات و عشق»، «چهل ساله‌تر از پیامبر» و... اشاره کرد. او سال ۱۳۶۹ مجله ادبی «گردون» و در پی آن یک جایزه ادبی به همین نام راه‌اندازی کرد.

معروفی در دهه‌های پایانی عمر خود به آلمان مهاجرت کرد و در سن ۶۵ سالگی صبح (پنج‌شنبه ۱۰ شهریور) در پی بیماری سرطان در این کشور از دنیا رفت.