به گزارش هنرآنلاین، چهل و چهارمین جشنواره فیلم مسکو در کشور روسیه به کار خود پایان داد و فیلم «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی جایزه بزرگ بهترین فیلم (سنت جورج طلایی) را به خود اختصاص داد و پگاه آهنگرانی نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را دریافت کرد.

همچنین فیلم  «نسیم» ساخته حمیدرضا قاسمی هم جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره مسکو (سنت جورج نقره‌ای) را به خود اختصاص داد.

امسال رسول صدرعاملی سینماگر ایرانی یکی از داوران جشنواره فیلم مسکو بود و فیلم‌های «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در بخش مسابقه اصلی و فیلم «هجده هزار پا» ساخته مهدی شاه‌محمدی در بخش مسابقه مستند جشنواره مسکو با دیگر آثار به رقابت پرداختند.

همچنین بخش ویژه‌ای هم با نام «نقش‌های پارسی» به سینمای ایران اختصاص داده شده بود و فیلم‌های «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی، «پسران دریا» ساخته حسین قاسمی جامی و افشین هاشمی و «بچه گرگ‌های دره سیب» ساخته فریدون نجفی - هر سه از تولیدات بنیاد فارابی - و فیلم‌های کوتاه «فشن» ساخته فردین انصاری، «دوآل پا» ساخته محمد رضا مرادی، «دکل» ساخته بابک مصطفوی و «جان داد» ساخته سهیلا پورمحمدی از تولیدات انجمن سینمای جوانان در این بخش ویژه نمایش داده شدند.

فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ‌زاده هم در بخش‌های غیررقابتی جشنواره امسال با عنوان «ردپای روسیه» که به تأثیر ادبیات و فرهنگ روسیه در آثار سینمایی اختصاص دارد، به نمایش درآمد.