به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه آثار وحیده قنبری با عنوان «کالبد» ۴ شهریور در گالری ژاله افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار نقاشی با آب مرکب روی کاغذ و بوم به نمایش درآمده است که در هر کدام از آن‌ها پرتره‌ای سیاه و سفید از یک انسان تنها دیده می‌شود.

قنبری با بیان اینکه کار روی این مجموعه را از سال ۹۸ آغاز کرده است، گفت: هدف اول من از انجام این کار‌ها کسب تجربه بود و به دنبال این بودم که پرتره‌هایی را نقاشی کنم که حالت‌های روحی و درونیات انسان را نشان دهد. به همین دلیل از آب مرکب استفاده کردم چون بداهه در آن نقش مهمی دارد و اتفاقاتی که در کار با آن رخ می‌دهد متناسب با هدف و کار من بود. در اغلب موارد سعی کردم این اتفاقات را کنترل نکنم و از آنچه پیش می‌آید استفاده کنم. بیشتر کار‌های من سیاه و سفید و در ابعاد کوچک هستند، اما از سال گذشته از رنگ هم استفاده کردم زیرا احساس کردم لازم است کمی رنگ‌های خاموش نیز در کارم باشد.

قنبری با اشاره به اینکه نقاشی‌هایش را از روی عکس کشیده است، گفت: دنیای بیرون و اخباری که می‌شنوم تأثیر زیادی بر من دارد و هرچه تلاش کنم نمی‌توانم عواطف خود را درگیر نکنم. اما در این مجموعه به مسائل شخصی آدم‌ها و دور شدن آن‌ها از یکدیگر توجه داشتم. روابط ما بسیار سطحی شده است و حتی اگر روزی چند عکس از دوستانمان ببینیم، از حال یکدیگر خبر نداریم. آدم‌ها به ظاهر به هم نزدیک هستند ولی در واقع دور شده‌اند. این فاصله با پیشرفت تکنولوژی مدام بیشتر می‌شود و آدم‌ها تنهاتر می‌شوند.

نمایشگاه «کالبد» تا ١۴ شهریور ١۴٠١ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.