گروه سینمایی هنرآنلاین: «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی از امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد در آستانه میلاد باسعادت امام هشتم علیه‌السلام اکران عمومی خود را در سراسر سینماهای کشور آغاز می‌کند.

این فیلم با پرداختن به شهر مشهد و روایتی داستانی خاص، نقش مهمی در بازنمایی تصویر تاثیرگذاری امام رضا(ع) روی مردم این شهر دارد و در هیاهوی حرف‌های سیاسی که این روزها در فیلم‌های سینمایی زده می‌شود، نگاهی تازه از زندگی ایرانی-اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

این در حالی است که به تازگی نمایش فیلم «عنکبوت مقدس» که با هدف‌های مبتذل سیاسی ساخته شده، در جشنواره کن با واکنش‌های گسترده همه اقشار مردم روبه‌رو شد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: « «بدون قرار قبلی» روایتی از زندگی دختری به نام یاسمن بوده که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمن شناختی از پدرش ندارد و بیشتر از هر چیزی، میراثی که پدر برای او گذاشته‌، باعث تعجبش می‌شود. اقامت کوتاه این دختر در شهر مشهد و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناختند، سبب شده تا به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ برسد... .

پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، امین میری از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.این فیلم یکی از آثار شاخص جشنواره فیلم فجر بود که در دوره چهلم این رویداد سینمایی، سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را نیز دریافت کرد.