به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران، هفتمین دوره معرفی برگزیدگان انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران (توکا) شنبه ۷ خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، الهه رضایی مجری این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به هنرمندان و استادان حاضر در سالن از کودکی که بیانیه انجمن برای کودکان آبادان را آماده کرده بود دعوت کرد تا آن را بخواند. پس از قرائت بیانیه ساده و مفید کودک مبنی بر آمادگی انجمن برای کمک به کودکان و خانواده‌های آسیب دیده آبادان و تشویق حضار از نایب رئیس انجمن، مجید قناد دعوت شد تا روی صحنه حضور پیدا کند. وی در خصوص مراسم بزرگداشت و برگزیدگان انجمن توضیحاتی ارائه کرد.

سپس به دعوت مجری حمیدرضا نعیمی نیز بیانیه همدردی خانه تئاتر با هموطنان آبادانی را قرائت کرد.

پس از آن ویدئوی بزرگداشت عباس جهانگیریان به نام «روزی که جنگ تمام شد» ساخته حمید ملاحسینی پخش شد. سپس مجری از ایرج راد رئیس هیات مدیره خانه تئاتر، بهزاد فراهانی، رضا بابک و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کاظم دعوت کرد و هر کدام از مدعوین چند دقیقه‌ای از فعالیتها و آثار ماندگار عباس جهانگیریان صحبت کردند.

سپس مدالیوم خانه تئاتر توسط ایرج راد، تندیس انجمن و هدیه نقدی توسط مهدی قلعه رئیس انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان به عباس جهانگیریان اهدا شد. هدایایی نیز از طرف عباس عظیمی رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت، حمیدرضا شاه آبادی و افسون امینی نمایندگان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و محمدرضا زمردیان به او تقدیم شد.

در ادامه مجری با دعوت از علی فروتن عضو هیات مدیره انجمن، مراسم هفتمین دوره برگزیدگان انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران (توکا) را ادامه دادند.

ابتدا ویدئویی از نمایش‌های شرکت کننده ساخته سحر قناد که به معرفی اجمالی آثار می‌پرداخت پخش شد و پس از آن ابتدای برای تشویق و تقدیر، به چهار نوجوان که در نمایش‌ها شرکت داشتند لوح و هدیه اهدا شد و بعد از ۲ چهره‌پرداز و سه کارگردان بخش فرهنگسراها قدردانی شد. در هر بخش پس از پخش ویدئوی مربوط به نامزدها برگزیدگان اعلام شدند که به شرح ذیل است:

قدردانی از کودکان

نگار تقوی راد «اپلیکیشن بابایاب»، آنلی مدنی «دزد لالایی‌ها»، مانی کلاته «هفت‌خوان کودکان»، مانلی نفر «آرزوی یک‌موش کور»

قدردانی از ۲ چهره پرداز

حسین تبریزی و لیلا پریشان برای نمایش‌های «مامبو جامبو» و «دزد لالایی‌ها»

موسیقی:

قدردانی: مانی مزکی برای «بی چیز»

برگزیده: امین پروین برای «یک روز دو فصل»

نمایشنامه نویسی

قدردانی: سعید ابک برای «آرزوهای یک موش کور»

برگزیده: مهدی فرشیدی سپهر برای «بی چیز»

طراحی صحنه

قدردانی: سینا ییلاق بیگی برای «اپلیکیشن بابایاب»

برگزیده: حامد زحمتکش برای «دینگ دینگ دنگ»

طراحی لباس

قدردانی: مریم کرمی برای «جامبو جامبو»

برگزیده: ریحانه مطهری برای «دزد لالایی‌ها»

کارگردانی

قدردانی: وحید نفر برای «آرزوی یک‌موش کور»

برگزیده: مهدی فرشیدی سپهر برای «بی چیز»

بازیگری مرد

قدردانی: خالق استواری برای «آرزوی یک موش کور» و احمد خیرآبادی برای «دزد لالایی‌ها»

برگزیده: مهدی فرشیدی سپهر برای «بی‌چیز»

بازیگری زن

قدردانی: فاطمه سید طالبی برای «مامبو جامبو»

برگزیده: میترا شجاعی برای «دزد لالایی‌ها» و سمن قناد برای «اپلیکیشن بابایاب»

نمایش «بی چیز» با کسب سه جایزه برگزیده نمایشنامه، کارگردانی و بازیگری مرد و تقدیر موسیقی بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.

تندیس انجمن، لوح قدردانی و هدایا از طرف انجمن و جوایز نقدی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل هنرهای نمایشی به برگزیدگان و قدردانی شدگان اهدا شد.

هنرمندان به پیشنهاد یکی از برگزیدگان به یاد مسیح صادقی کودک جانباخته حادثه متروپل آبادان ایستادند و یک دقیقه سکوت کردند.

از نکات دیگر قابل توجه می توان به پخش ویدئویی برای گرامیداشت اعضای متولد خرداد انجمن و حضور کودکان و نوجوانان حاضر در سالن و همخوانی ترانه خوشحال و شاد و خندانم و همراهی حضار با کودکان برای پایان مراسم اشاره کرد.

هنگامه مفید، هما جدیکار، منصور خلج، رضا فیاضی، اصغر همت، مسلم قاسمی، علیرضا درویش نژاد، منوچهر اکبرلو، حمید گلی، علی کاشفی خوانساری، مجتبی مهدی، آناهیتا غنی‌زاده، مریم کاظمی، مجتبی کاظمی، محمد علیقلی، رضا عبدالعلی زاده، ناصر آویژه مریم رحیمی، فرزانه نشاط خواه و رویا بختیاری از دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.