به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره نمایشنامه‌نویسی «آماره»، نامزدهای نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره ویژه‌ خسرو حکیم رابط معرفی شدند.

فرامرز طالبی (نویسنده، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر)، محمد یعقوبی (نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر) و ناهید احمدیان (مترجم، پژوهشگر و مدرس) به عنوان داوران نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی انشارات آماره ویژه‌ خسرو حکیم رابط عناوین نمایشنامه‌ها و نامزدهای این جشنواره را به ترتیب  حروف الفبا به شرح زیر اعلام کردند: 

«اهورای اهریمن من» نوشته‌ی «علیرضا داوری» از بندرعباس، «بحرالمیت» نوشته‌ «مهدی گلزار» از تهران، «به خاطر یک تصادف» نوشته‌ «محمد پورجعفری» از رشت، «به خاموشی خواهم رفت» نوشته‌ «مهدی اکبری» از کرج، «سفر تابوت چوبی» نوشته‌ «سیدمرسلین ترابی» از بهشهر، «زنگ ساعت شماطه‌دار» نوشته‌ «محمد فخرایی‌مطلق» از بندر دیر، «قحطی» نوشته‌ «کامران سعادت» از مشهد و «مجلس اضافات یک تیغ» نوشته‌ «روح‌الله صالحی» از همدان. 

مراسم اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره ویژه‌ استاد خسرو حکیم‌رابط به همت نشر آماره ساعت 17 روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاترشهر برگزار می‌شود.

در مراسم اختتامیه ضمن پخش بخشی از مستندی درباره خسرو حکیم رابط و رونمایی از ویژه‌نامه‌ای درباره این هنرمند با نام «حکیم‌نامه»، مقدمه‌ کتاب جدید این هنرمند پیشکسوت که درحال انتشار است، توسط خود این نویسنده خوانده می‌شود و چند تن از شاگردان و همکاران وی درباره‌ آثار و تاثیرگذاری‌ این نویسنده در ادبیات نمایشی سخنرانی خواهند داشت. 

نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره با دبیری محسن عظیمی (نمایشنامه‌نویس و کارگردان) به همت نشر آماره با مدیریت فرهاد نوع‌پرست تابستان سال گذشته فراخوان خود را منتشر کرد که ۱۰۲ اثر از سراسر ایران به دبیرخانه ارسال شد. این در حالی است که در مرحله‌ نخست ۲۸ اثر توسط هومن بنائی (نمایشنامه‌نویس، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر) و دبیر بخش ادبیات نمایشی و داستانی نشر آماره و شهرام‌احمدزاده (نمایشنامه‌نویس، پژوهشگر و مدرس تئاتر) عضو شورای سیاسگذاری این بخش انتخاب شدند.