گروه سینمایی هنرآنلاین: برنده بزرگ جوایز انجمن بازیگران آمریکا SAG درام مستقل «کودا» بود که دو جایزه بهترین گروه بازیگری و بهترین بازیگر مرد مکمل را برد و شگفتی آفرید. تروی کوتسور با درخشش در این فیلم سیان هدر نخستین بازیگر ناشنوای تاریخ لقب گرفت که برنده جایزه از SAG شده است. مرلی ماتیلن (نخستین بازیگر ناشنوای برنده اسکار)، یوجنیو دبرز، دنیل دورانت و امیلیا جونز دیگر بازیگران «کودا» بودند که برای گرفتن جایزه بهترین گروه بازیگری همراه کوتسور روی صحنه رفتند.

ویل اسمیت، ستاره نامدار هالیوودی برای بازی در نقش اصلی درام ورزشی «شاه ریچارد» برنده بهترین بازیگر مرد شد و نخستین بار این جایزه معتبر را با خود به خانه برد. او پس از گرفتن جایزه، پدر وینس و سرنا ویلیامز را «یک رویاساز بی‌بدیل» توصیف کرد و گفت که از بازی کردن در نقش ریچارد ویلیامز از عمق جان لذت برده است. اسمیت در این فیلم به نقش پدر دو ستاره بزرگ و بی‌نظیر دنیای تنیس ایفای نقش کرده و از جدی‌ترین رقیبان بردن جایزه اسکار هم هست.

جسیکا چستین برای بردن جایزه بهترین بازیگر زن از بزرگانی چون نیکول کیدمن، لیدی گاگا و اولیویا کولمن پیشی گرفت و این جایزه را با ایفای نقش اصلی «چشم‌های تامی فی» به دست آورد. آریانا دبوس هم جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برای بازی در «داستان وست ساید» استیون اسپیلبرگ برد. ضمن اینکه جایزه بهترین گروه بدلکاری سینمایی به «زمانی برای مردن نیست»، بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی تاریخ سینما رسید.

Troy

در بخش تلویزیونی «بازی مرکب» که پدیده سال ۲۰۲۱ و تولید شرکت بزرگ نتفلیکس است، دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. این نخستین سریال خارجی‌زبان است که توانسته در تاریخ ۲۸ ساله جوایز انجمن بازیگران آمریکا برنده هر دو جایزه بازیگری شود. جایزه بهترین گروه بازیگران یک مجموعه تلویزیونی هم به «وراثت» شبکه اچ‌بی‌او اهدا شد و برایان کاکس هنگام گرفتن جایزه از جنگ روسیه و اوکراین یاد کرد.

مایکل کیتن برای بازی در سریال هشت قسمتی «دوپسیک» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و درام ورزشی «تد لاسو» محصول شبکه اپل دو جایزه بهترین گروه بازیگری فیلم‌های کمدی و بهترین بازیگر کمدی (برای جیسن سودیکیس) را به دست آورد. کیت وینسلت از راه دور و کیت بلانشت با حضور در سالن جایزه دستاورد یک عمر را به هلن میرن ۷۶ ساله اهدا کردند.