گروه تجسمی هنرآنلاین: وبسایت مربوط به نویسنده و شاعر و واژه‌شناس و استاد نامدار انگلیسی در حالی بار دیگر آغاز به کار کرد که بخشی از آن به مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی و گاهشمار زندگی تالکین فقید اختصاص یافته است. از جمله تازه‌ترین افزودنی‌ها به سایت می‌توان به چند فایل صوتی و تصویری از تالکین و پسرش کریستوفر اشاره کرد. خالق «ارباب حلقه‌ها» در ۱۹۷۳ در ۸۱ سالگی از دنیا رفت و پسر سومش در ۲۰۲۰ در ۹۶ سالگی درگذشت.

«هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های کارنامه تالکین هستند که داستان و ماجراهایشان در سرزمین میانه می‌گذرد. «ارباب حلقه‌ها» از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینماست که به کارگردانی پیتر جکسن تولید شد و انبوه جوایز اسکار و فروش حدود دو میلیارد دلاری را برای او و استودیوهای هالیوودی به ارمغان آورد. ضمن اینکه کتاب آن هم بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروخته و به ده‌ها زبان ترجمه شده است.

تازه‌ترین پروژه مربوط به تالکین مجموعه تلویزیونی «ارباب حلقه‌ها»ست که با هزینه بیش از یک میلیارد دلار در استودیو آمازون تولید می‌شود و قرار است سپتامبر آینده به نمایش درآید. کریستوفر تالکین در زمان نخستین انتشار «ارباب حلقه‌ها» در سال‌های میانی دهه ۱۹۵۰ مجموعه نقش‌های مربوط به سرزمین میانه را برای کتاب آماده کرده بود.