به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر، تازه‌ترین برنامه تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر پس از مشخص شدن نحوه میزبانی گروه‌های نمایشی از مخاطبان در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شد؛ این در حالی است که بر اساس تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسفند امسال محدودیت استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی تالارهای تئاتر برای میزبانی از مخاطبان اعمال خواهد شد.

بر این اساس، نمایش «بی‌خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی‌پور اولین اثر نمایشی است که پس از برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از روز پنجشنبه بیست و هشتم بهمن‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 19:15 با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان روی صحنه می رود، رضا بهرامی، علی تابع امام، هورا سلیمانی، سحر گل شیرازی و امین نبی الهی به عنوان بازیگر حضور دارند. 

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «پدرام، دوست سمانه که مدیرعامل یک شرکت بزرگ تجاری است، بر اثر یک اتفاق کشته می‌شود و پدر پدرام مدیریت شرکت را به هادی (پسر عموی پدرام) می سپرد. یک سال بعد، سمانه به شواهدی دست می‌یابد که نشان می‌دهد هادی (نامزد سمانه)...»

تئاتر«خانه سیاه است» عنوان دیگر نمایش جدید تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی محسن اردشیر است که از روز یکشنبه اول اسفند ماه، ساعت 19 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 70 هزار تومان در تالار اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

در نمایش «خانه سیاه است» که به گفته دست اندرکارانش نمایشی در باب آثار، اشعار و زندگی فروغ فرخزاد است؛ علی قاجاری، محمدرضا شریفی علیرضا شریفی، پونه قدیری، محمد امین پازوکی، هانیه بذرافشان، فاطمه موسوی، آرزو صراف رضائی، امیرحسین اسفندیاری، لیلا بروفه، المیرا حسنلو، فروغ درویش‌زاد، سوزان عمران، پارساجوهری فرد، شکیبا رنجبر، مریم موسوی، کوثر نعمتی، محمد محنانی، آوا مهماندوست، رحمان اسماعیلی، پریسا حسین‌زاده، مبینا رحیمی، دالیا خندانی، فاطمه زهرا آقائی، شایان میرحسینی، مهران عبدی، پیام زمانی، پریناز بور، نرگس میرفتاح، ابوالفضل شاکری، افسانه زنگنه، فاطمه شیخلر، علی نعمتی و آرمیتا لطفی به عنوان بازیگر حضور دارند.

در تالار چهارسو نیز نمایش «احتمالات» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس و بازی عزالدین توفیق،  امیر باباشهابی، آرش اشاداد، محمد امین پازوکی، دانیال خیری‌خواه، نسرین درخشان‌زاده، فرزین محدث، بهاره افشاری و افسانه کمالی که از اواخر آذرماه سال جاری روی صحنه رفته بود، به دلیل استقبال تماشاگران پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر از روز یکشنبه اول اسفندماه؛ ساعت 20 با مدت زمان 100 دقیقه و قیمت بلیت 60 هزار تومان اجراهای خود را ادامه خواهد داد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «احتمال هم‌نشین شدن هرکسی با هرکسی یا هرکسی با هرچیزی یا هرچیزی با هرچیزی در هر حالتی ممکن است.»

طی روزهای آینده برنامه جدید تالار قشقایی و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.