به گزارش هنرآنلاین، دومین جشنواره استانی شعر مادر( کوثر) که در دو بخش صبح و عصر برپا شد.

در مراسم صبح امام جمعه و فرماندار رابر و نماینده بافت و رابر سخنرانی کردند و 26 نفر از شاعران راه یافته به بخش مسابقه و تعدادی از شاعران میهمان به شعر خوانی پرداختند.

وحید محمدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در مراسم پایانی و معرفی نفرات برگزیده در سخنانی گفت: شعر، یکی از رساترین و تاثیر گذار ترین ابزراهای فرهنگی و هنری در خط مقدم انقلاب اسلامی است که تاثیر جدی خودش را بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: شعر در همه عرصه ها جلو دار بوده است و قبل از هر رسانه وهنری به توصیف و تثبیت ارزشهای انقلابی و اعتقادی توجه ویژه ای نشان داده است.چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و بعد از ان شاعران تلاش ستایش برانگیزی از خود در ماندگار کردن جلوه های اعتقادی و رفتاری احاد مردم داشته اند.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر بستر برای تداوم و پیشرفت شعر فراهم است.بنابراین نباید فاصله گذاری و خط کشی بین شاعران وجود داشته باشد،همه آنان که هدفشان تقویت هویت دینی و ملی است باید در چتر حمایتی قرار بگیرند.

وی ضمن اعلام حمایت از انتشار آثار ممتاز شاعران جوان به ویژه آثار مرتبط با انقلاب اسلامی، مقاومت و بیداری اسلامی تاکید کرد: ما وظیفه داریم، شرایط را به گونه ای فراهم نماییم تا مانعی برای رشد شاعران جوان به وجود نیاید.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: جشنواره،یکی از کمترین اتفاقاتی است که می‌تواند در عرصه شعر اتفاق بیفتد، بنابراین قرار نیست کارنامه هیچ دستگاه و نهادی با برگزاری جشنواره پر شود، و طی سالهای گذشته ما از برگزاری فعالیتهای شعری با پیشنهاد و نظر شاعران استقبال کرده ایم.

وی افزود:راه اندازی دفتر شعر وزارت ارشاد برای تجمیع برنامه های شعری،برپایی هفته فرهنگ رضوی، برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران در آبان ماه سال جاری،جشنواره شعر فجر، برپایی بزرگداشت های ادبی و برگزاری جشنواه داستان استان کرمان از فعالیت هایی است که در حوزه شعر و داستان استان صورت گرفته یا در حال انجام است.

در پایان از نفرات برتر این جشنواره با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/64