سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بدون شک خطه جنوب ایران از ظرفیت‌هایی بسیار گسترده‌ای در زمینه مد و لباس برخوردار است و فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نشان می‌دهد که مدیران فرهنگی و هنری این بخش از جغرافیا به اهمیت موضوع توجه به لباس محلی خود واقف هستند.

در مقدمه گزارش عملکرد نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استان هرمزگان آمده است:

"پوشاک نماد تاریخ، فرهنگ و رسوم اقوام است و امروزه در زمره صنایعی قرارگرفته که با حفظ اصالت خویش، خلاقیت‌های هنری را به نمایش گذارد.

زنان و مردان خلیج‌فارس با دریا، آفتاب و نخل زیسته‌ و آموخته‌اند تنوع رنگ و خلق طرح بدیع را، استفاده از ابزار ساده و پدیدآوری نقش‌های بی‌نظیر را، بافتن را، دوختن را و دستانی دارند پیشروتر از ذهنشان."

فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان طی سال اخیر با اهداف زیر برگزار شده است:

تشویق دانش‌آموختگان طراحی لباس به خلق ایده‌های جذاب و جدید با بهره‌گیری از سنت‌های پوششی منطقه در قالب عفاف و حجاب

شناسایی و معرفی استعدادهای نو در حوزه طراحی، دوخت و تزئین لباس در منطقه

قرار دادن جوانان در مسیر فرهنگ و هنر دانش‌بنیان در کار گروهی

ثبت آثار فاخر و معرفی طراحان مبدع به تولیدکنندگان و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی

در این گزارش عملکرد که بیشتر به دومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی اسلامی خلیج‌فارس با مشارکت استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان پرداخته است، مشخصات کامل آثار این رویداد درج‌شده و همچنین بانک اطلاعاتی از شرکت‌کنندگان و طراحان حاضر در این جشنواره ارائه‌شده است.

یکی دیگر از بخش‌های گزارش عملکرد نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استان هرمزگان، توضیحاتی درباره دومین نمایشگاه "لباس من" درج‌شده است.

در این بخش آمده است: "نظر به برنامه‌ریزی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس استان، دومین نمایشگاه "لباس من" ویژه رونمائی و معرفی 8 اجرا از 4 طرح جدید چادر، طراحی و دوخت فرشته مفاخر از طراحان استان برگزار شد.

اهداف پیش روی این نمایشگاه‌ها معرفی طراحان لباس استان به‌عنوان حلقه اصلی و آغازین صنعت دانش‌بنیان مد و لباس هرمزگان، ایجاد و حمایت از فرصت‌های شغلی این عرصه در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، معرفی طرح‌های جدید جایگزین پوشاک نامناسب بازار در راستای ساماندهی رویکردهای پوششی در مسیر عفاف و حجاب است.