سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهدی صفائی نامی آشنا در ورزش بوکس و بدنسازی است و در سال 1997 مربی تیم ملی کیک بوکس بوده است. او همچنین دوره‌های مراقبت از سیستم و بادیگاردی را در کشور امارت و آلمان گذرانده است.

اما مدتی است این چهره ورزشی کشور با برپایی کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی همراه شده و به پشتوانه موفقیت‌های بسیارش در امر توسعه کسب و کار و کارآفرینی مباحثی را در این ارتباط برای فعالان حوزه مد و لباس مطرح کرده است.

صفائی درباره شرایط حاکم بر عرصه تجارت در زمینه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تخصص من در تجارت و مدل کاری‌ام متفاوت است، اما با این همه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که از بسیاری نیازمندی‌ها در امر تجارت و توسعه کسب و کار رنج می‌برد.

این مدرس دوره‌های آموزشی توسعه کسب و کار تصریح کرد: مد و لباس ایرانی دارای بازاری بسیار جذاب برای فروش آثار به خارج از کشور است و فعالان به واسطه اینترنت و فضای مجازی می‌توانند به خوبی خود را در سطح جهانی مطرح کنند و با پژوهش و بررسی نگاه جهانی خود را در این حیطه تقویت سازند.

او تصریح کرد: شرایط اقتصادی موجود و بحران‌ها و نوسانات ارزی بهترین زمان برای تجارت در تمامی حوزه‌‌ها به ویژه هنر صنعت مد است و از آنجا که افراد بی‌نظیری در این بخش داریم که می‌توانند جایگاه ویژه‌ای هم در داخل و هم خارج از کشور داشته باشند، فرصت‌های قابل توجهی هم در این بخش برای رونق تجارت وجود دارد و معضلات اقتصادی به مثابه یک فرصت در شرایط کنونی است.

صفائی با تأکید بر اینکه عملکرد هر فرد می‌تواند جایگاه او را در عرصه مورد نظرش تعریف کند اظهار داشت: فعالان عرصه مد و لباس به ویژه طراحان باید بدانند که بزرگترین حسن فرد شناختن توانایی خود است و افرادی که می‌خواهند به تازگی وارد حوزه مد و لباس شوند نیاز دارند که افرادی چراغ راهشان بوده و آنها را به خودشان بشناساند.

او اذعان داشت: جوانان توانمندی به عرصه مد و لباس ورود پیدا کرده‌اند اما متأسفانه به واسطه محیط و جغرافیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم هنوز هم نتوانسته‌ایم در این بخش بازار هدف خود را پیدا کنیم با این وجود به جرأت می‌گویم که با زمان بی‌نظیری برای شکل‌گیری بازار بین‌المللی در این بخش مواجه هستیم.