سرویس سینمایی هنرآنلاین: ارشا اقدسی که بدلکار شناخته شده‌ای در ایران و خارج از کشور است، به زودی فیلم "خوک" مانی حقیقی که در آن حضور دارد اکران خواهد شد.

وی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت:  در حال حاضر یک تله فیلم با مسعود تکاور کار کردم که برای یگان ویژه است، همچنین در سریال "خانواده دکتر ماهان" مشغول کار هستیم. برای فیلم سینمایی "سونامی" کار میلاد صدرعاملی احتمالا حضور داشته باشم. همچنین فیلم سینمایی "قانون مورفی" به کارگردانی رامبد جوان را هم به اتمام رساندم که کار کاملا متفاوتی نسبت به "نگار" بود و ژانر متفاوتی هم دارد. "قانون مورفی" یک کار کمدی است و استایل متفاوتی نسبت به اثر قبلی جوان دارد.

اقدسی همچنین عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌هایم در چند فیلم هالیوودی حضور یافتم که در ژانرهای متفاوت کار شده است، یک فیلم در سینمای روسیه کار کردم و یک فیلم هم در سینمای هند، یک سریال و یک سینمایی هم با صربستان داشتم.

این بدلکار در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این‌ها تمرکزم را روی  یک کار جدید گذاشته‌ام که امسال انجام خواهم داد. قصد دارم رکورد گینس را دربخش پرش ثبت کنم و احتمال دارد یک دوگانه پیش از آن انجام دهم که این کار کامل کننده آن و بخش سومش باشد که بسیار عجیب و غریب خواهد بود. در حال حاضر به دنبال اسپانسر هستم و برای رسیدن به این ایده زمان زیادی صرف کرده‌ام.

اقدسی در ادامه در پاسخ به این سوال که وضعیت بدلکاری سینمای ایران آیا در سطح بین‌المللی هست یا خیر، بیان کرد: من در حال حاضر سالی سه فیلم در هالیوود کار می‌کنم و در سطح جهانی دعوت می‌شوم، اما این ملاکی برای اینکه بدلکاری ما در سطح بین المللی است نیست. همانطور که اگر اصغر فرهادی اسکار گرفته نمی‌توان گفت جریان سینمای ما اسکاری شده است یا سینمای اسکاری داریم. مگر ما چند بازیگر مانند پیمان معادی داریم که به هالیوود دعوت می‌شوند. الان با یک تیم بدلکاری بین‌المللی نمی‌توان گفت که بدلکاری ایران در سطح جهانی است. متاسفانه برخی از دوستان حتی فعالیت‌های اشتباهی در این زمینه انجام می‌دهند که ما را هم در سطح جهانی زیر سوال می‌برند.

وی دلیل این ضعف را نبود جایگاه مشخص در سینمای ایران دانست و افزود: در جشنواره فیلم فجر بدلکاری جایگاهی ندارد و بخش یا جایزه‌ای برای آن تعریف نشده است. این یعنی خودمان برایش ارزشی قائل نیستیم، حالا چطور باید توقع داشته باشیم که در سطح بین المللی جایی داشته باشیم. الان در کشور تایلند جزیره‌ای وجود دارد که برای فیلم سینمایی جیمزباند تنها یک سکانس در آنجا ضبط شده است و سال‌هاست که توریست آنجا می‌برند و آن جزیره را تبدیل به یک مکان توریستی کرده‌اند. رشته ما یک رشته فرهنگی- ورزشی است که می‌توان بسیار از آن استفاده کرد اما متاسفانه در هیچ کجا جایی نداریم.

بدل‌کار فیلم "اسکای فال" ادامه داد: یک ماه دیگر در یکی از بزرگترین شوهای دنیا در روسیه دعوت هستم و افراد بسیار سرشناس و بزرگی مانند آرنولد شوارتزنگر، سیلوستر استالونه و بسیاری دیگر در آنجا دعوت هستند و از من هم دعوت شد تا در آنجا اجرا داشته باشم و برای کشور من این یک امر تبلیغی است. حضور در چنین برنامه‌ای بسیار هزینه بر است و من وقتی حضور دارم که پرچم ایران آنجا حضور داشته باشد در واقع هر کاری که من در آنجا انجام دهم، مزین به پرچم و نام ایران است. اینها هزینه گزافی دارد که من به صورت شخصی انجام می‌دهم تا نماینده کشورم باشم و نام کشورم را بالا ببرم. اما خیلی ساده از کنارش می‌گذرند این در حالیست که فوتبالیست‌های ما هزینه‌های هنگفتی می‌گیرند برای اینکه در جام جهانی حضور داشته باشند اما خروجی که از این حضور گرفته می‌شود، بسیار اندک است. در حالی که با هزینه هر یک نفر از آنها می‌توان حتی یک فدراسیون راه اندازی کرد.