سرویس تئاتر هنرآنلاین: میلاد شجره قرار است نمایش "گفت‌وگوی بر جای ماندگان" نوشته محمد زارعی را از 10 مردادماه ساعت 19 در سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد با بازی رضا بهبودى، محمدصادق ملک، باران کوثرى، محسن نورى، محمد خاکساری و امین اسلامی به صحنه آورد.

او درباره دلایل انتخاب این نمایشنامه به هنرآنلاین گفت: از سال‌های گذشته با نویسنده این نمایش آشنایی داشتم و نمایش "گفت‌وگوی فراریان" را که دو سال پیش در سالن موج نو اجرا کردم، نوشته محمد زارعی بود. بر اساس شناخت و دغدغه‌های مشترکم با نویسنده، تصمیم به اجرای این اثر گرفتم.

این کارگردان در خصوص مضمون داستان نمایش، یادآور شد: داستان کمی به آینده بر می‌گردد. دیواری زمینی که جانی برای زندگی ندارد، مردم دنیا را به دو دسته تقسیم می‌کند. یک سوی آن حاشیه‌نشینان و سوی دیگرش قدرت.

بازیگر نمایش "سه خواهر" درباه شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: توضیح درباره شیوه اجرایی نمایش سخت است و باید ابتدا تماشاگر نمایش را ببیند سپس می‌توان از آن صحبت کرد. اکنون امکان روایت داستان و شیوه اجرایی آن وجود ندارد.  

او انتخاب بازیگران نمایش را براساس شناخت قبلی از آنها عنوان کرد و اظهار داشت: مدت طولانی است که تئاتر کار می‌کنم بنابراین از بازیگران سینما و تئاتر شناخت دارم و با توجه شخصیت‌های نمایش به این انتخاب‌ها رسیدم. علاوه بر اینکه بازیگران به نقش‌شان گره خورده‌اند، حمایت و دغدغه کار را دارند. معتقدم آنها به درستی و در جای مناسب انتخاب شده‌اند و نقش‌شان را بر صحنه زندگی می‌کنند.

شجره ضمن بیان اینکه موضوع نمایش نسبت به مضامینی که اکنون اجرا می‌شود، متفاوت است، گفت: بررسی موقعیت‌های شخصیت‌هایی که در این سو و آن سوی دیوار با هم گفت‌وگو می‌کنند بسیار جذاب است. در شرایطی که آثار نمایشی به سمتی رفته‌اند که در روزمره معمولی اتفاق می‌افتد، حرکت به سوی این‌گونه آثار و نقد و تفکر در آن جالب است.

او در پایان تماشای این اثر را پیشنهاد کرد و یادآور شد: این نمایش بر خلاف نمایش "گفت‌وگوی فراریان" که اثری جهان شمول نبود، تماشای آن برای اقشار جامعه جذاب است و دیدنش خالی از لطف نیست.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: جهانگیر کوثری و محمدحسن معجونی (صدا)، باران کوثری (تهیه کننده)، محسن قرائی (مدیر پروژه)، محمدرضا حسین‌زاده (مشاور تهیه)، نرگس فرشی (برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان)، مجتبی جمشیدی (دستیار دوم کارگردان)، امید رضایی (دستیار تولید)، عطا ابتکار (موسیقی و طراحی صدا)، استودیو نوای شهر پارسیان/ آیدین الفت (ضبط صدا)، انوشیروان آریا (طراح ویدئو و تیزر)، محمد رسولی (طراح نور)، نوشین جعفری (عکاس)، شکوه احمدی (طراح پوستر و بروشور)، سمانه حسینی (طراح لباس)، سمیه خواسته و فریبا کوچکی (دوخت لباس)، سمانه حسینی و متین گودرزی (طراح آکسسوار)، آزاده ملک‌زاده (روابط عمومی)، آریان امیرخان (تبلیغات مجازی) و تهران تئاتر و تهران تماشا (حامی تبلیغات مجازی).