سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی امیدبخش "جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی" را از مجموعه برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اعلام داشت و با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی مانند نخستین دوره به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود، تاریخ برگزاری این رویداد فرهنگی و آیینی را یازدهم مرداد ماه جاری ساعت ١٨:٣٠ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اعلام کرد.

وی با توجه به این موضوع که به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(علیه السلام) و همزمان با دهه کرامت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس این جشنواره را برگزار می کند، اهداف آن را برشمرد و افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی از برنامه های جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی است.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در فارس با اشاره به اینکه محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود نداشته، ادامه داد: درصورت صلاح دید دبیر جشنواره، آثار در ویژه نامه جشنواره چاپ خواهد شد و تمامی اطلاع رسانی ها و فرایند ثبت نام و ارسال آثار از طریق بخش جشنواره و تارنمای "شمس توس" به نشانیfars.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پیرامون بخش ویژه  جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی هم عنوان کرد: در بخش ویژه به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد. مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی یادآوری کرد که برای تولید اثر در زمینه کرامت انسانی ضرورت دارد صاحب اثر مستند حدیثی یا روایی یا قرآنی آموزه مورد نظر را ذکر کند.

امیدبخش ادامه داد: با توجه به اینکه شعر شاعران ترک زبان و عرب زبان و همچنین شعر فارسی در جشنواره های موضوعی دیگر و مرتبط با امام رضا(علیه السلام) فرصت شرکت دارند، این دبیرخانه از پذیرش آثار در سه حوزه زبانی یاد شده معذور است.

وی از انتشار آثار برگزیده جشنواره در قالب کتاب چاپی خبر داد و  گفت: از آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی که ۲۰ تیرماه ۱۳۹۶ بوده تا کنون، تعداد ٣٠٠ اثر رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ١٠٠ در صدی داشته است.

معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی را یازدهم مردادماه ۹۶ اعلام کرد که در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در فارس اعلام کرد: افزایش چشمگیر مخاطب در جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی را داشته ایم و با اشاره به عمر دوساله‌ جشنواره "شعر رضوی اقوام ایرانی"، عنوان کرد: امسال درمقایسه‌با سال گذشته بیش از صد در صد افزایش مخاطب رخ داده است.

امیدبخش در خصوص جشنواره "شعر رضوی اقوام ایرانی" گفت: در مقایسه‌با سال گذشته آمار دریافت آثار بسیار خوب است و درحال‌حاضر از تمام استان‌هایی که به لحاظ گویشی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، شعر ارسال شده است.

الهه بهرامی