به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، ناظری با حضور در غرفه سوره مهر به تجربه نویسندگی در حوزه استند آپ کمدی، منابع مطالعه تا مراحل تولد کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم» اشاره کرد.

او راجع به محتوا و محوریت کتاب«بالاخره بامزه می‌نویسم» گفت: این کتاب کمک می‌کند تا کمدین‌ها بتوانند متن‌ اجرا را خودشان بنویسند. اینکه یک کمدین بتواند متن اجرا را خودش بنویسد در کیفیت و نحوه اجرا خیلی تاثیر گذار است.

ناظری اضافه کرد: این کتاب راهنمایی‌ است برای نوشتنِ بهتر متن استندآپ کمدی؛ هر فرمولی که در کتاب پیشنهاد می‌شود مثال دارد و بعد هم چند تمرین برای درک فرمول ارائه شده در کتاب هست. زبان معیار کتاب در قالب طنز است.

 این نویسنده جوان کشورمان در ادامه افزود: هنر استند آپ کمدی در ایران هنر تازه‌ای محسوب می‌شود و ما هنوز در این حوزه کتاب‌های زیادی نداریم؛ کتاب«بالاخره بامزه می‌نویسم» می‌تواند راهنمای مناسبی برای فعالین و علاقه‌مندان حوزه استندآپ کمدی باشد.

ناظری همچنین در رابطه با تجربیات شخصی و منابع مطالعه خود در این حوزه گفت: من از سال ۱۳۹۰ وارد طنزنویسی شدم و ابتدا با شعر وارد حوزه طنز شدم، از سال ۱۳۹۵ مشغول نوشتن متن استند آپ‌کمدی با امیر کربلایی زاده شدم.

او درباره منابعی که برای نگارش کتاب از آن‌ها بهره برده است، بیان داشت: در رابطه با نوشتن طنز در حوزه استند آپ کمدی منابع خارجی زیادی خواندم که بعضی‌ ترجمه نشده‌اند. دقت در اجرای کمدین‌های بین‌المللی خیلی در کشف فرمول‌ها کمک کننده بود. از زمانی هم که وارد حوزه طنز نویسی شدم، کلاس‌های مربوط به نوشتن و نوشتن طنز متعددی شرکت می‌کردم که همگی در روند تولد این کتاب اثر گذار بود.