به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳  از بیست وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید و از نزدیک با ناشران گفت و گوکرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و یاسر احمدوند معاون وزیر و رئیس سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این بازدید رئیس‌جمهوری را همراهی کردند. وی در این بازدید به غرفه‌های انتشارات مختلف سر زد و در گفت‌وگو با غرفه‌داران، جدیدترین کتاب‌های انتشارات‌شان را مورد بررسی قرار داد.

«انتشارات انقلاب اسلامی»، «دارالکتب اسلامیه»، «سدید»، «مکتب حاج قاسم»، «کتابستان معرفت»، «آموت»، «سایان»، «حماسه یاران»، «حوزه علمیه خراسان»، «کاغذ ایرانی» و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  از جمله غرفه‌هایی بود که رئیس جمهور از آنها بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در حاشیۀ این دیدار به خبرنگارها گفت: امروز در تولید کاغذ خودکفا شده‌ایم. البته این خودکفایی می‌توانست در سال‌های گذشته حاصل بشود اما بالاخره با تلاش دولت مردمی حاصل شده و ما برای گام‌های بعدی برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.

آیت‍الله رئیسی در بخش دیگری با اشاره به حضورش در غرفه یمن اضافه کرد: غزه به تابلویی تبدیل شده که یک وجه آن صفحه روشن شرافت، مقاومت و دلدادگی به خداست و صفحه تاریک آن نیز نمایش اوج رذالت، جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حامیان او و در رأس آنها آمریکایی‌ها است که این صفحه پرده از نفاق و چهره واقعی تمدن غربی برانداخته است و لازم است این دو صفحه با ابزارهای فرهنگی و هنری از جمله کتاب و فیلم ثبت شده و برای عصرها و نسل‌ها به نمایش درآید.

وی افزود: دولت مردمی تلاش کرده در راستای تسهیل دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به کتاب، سیاست احداث کتابخانه و توزیع کتاب را براساس سند آمایش سرزمینی پیش ببرد.

 

IMG_20240511_092738_566

IMG_20240511_092738_647

IMG_20240511_092738_634