شهرستان کارون شاهد برگزاری بخشی از بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بود که با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری و شاعران مطرح حوزه رضوی برگزار شد.

به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران در دل دیار کارون، مراسمی با شکوه در راستای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز و با سرود جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت. حاضران با زیارت و سلام به امام رضا(ع)، عشق و ارادت خود را به این امام همام نشان دادند.

اردشیر فرهادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد کارون، به عنوان میزبان این جلسه، با سخنانی صمیمانه از حاضران استقبال و بر اهمیت حفظ و ترویج فرهنگ رضوی تأکید کرد.

همچنین در ادامه مراسم، سعید کعبی فلاحیه، فرماندار شهرستان کارون با سخنرانی خود بر اهمیت شعر و ادبیات در فرهنگ اسلامی و ضرورت پرورش شاعران حوزه رضوی تأکید ورزید.

شاعران برجسته‌ای چون حیدرعلی حزباوی، علی حاتمی، علی جابری، مسعود حاتمی، عبدالحسین سیاحی و محمد هلیچی با اشعاری زیبا و دلنشین، حضوری ماندگار در این مراسم داشتند. اجرای گروه سرود نیز فضای مراسم را معنوی‌تر کرد.

در پایان، با اهدای لوح تقدیر به شاعران، قدردانی از تلاش‌ها و هنر آنان در راستای اشاعه فرهنگ رضوی به عمل آمد.

این محافل می‌تواند نشان از تعهد و پایبندی خوزستان به ارزش‌های فرهنگی و هنری باشد و بیانگر این است که فرهنگ و هنر اسلامی همچنان در دل‌ها جاری است.

این رویداد فرهنگی، که بخشی از جشنواره بزرگ امام رضا(ع) به شمار می‌رود، نمادی از همبستگی و وحدت فرهنگی در نقاط مختلف ایران است و بستری برای تبادل افکار و تجربیات فرهنگی و هنری فراهم می‌آورد.

 

IMG_20240511_084209_566 (3)