گروه سینمای خبرگزاری هنر ایران: در نشست خبری تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان 1403 محمدرضا صارمی معاونت تولید از فعالیت‌های سینمایی صحبت کرد.

 

کریمی صارمی بیان کرد: کانون بیش از 60 سال عمر دارد که در طول این مدت بالغ بر 500 اثر تولید کرده‌ایم. یکی از فیلم‌های کانون در سال گذشته 208 جایزه جهانی گرفته. از دیگر فیلم‌های تولیدی کانون که اخیرا 30 جایزه جهانی گرفته است «در سایه سرو» است. هر چند که در کنار این موفقیت‌ها آنچه که برای کانون پرورش فکری مهم است در معرض تماشا و استفاده‌ قرار گرفتن آثار در دورترین نقاط کشورمان است. امسال براساس دستور صادر شده تولیدات مستقل و اقتباسی خواهیم داشت و البته حمایت از فیلمسازان را هم خواهیم داشت.

 

وی در خصوص تولیدات کانون گفت: سال جاری در برنامه‌های کانون حمایت از 4 فیلم  و تولید فیلم «زیبا صدایم کن» را در تابستان با کارگردانی رسول صدرعاملی داریم. ساخت 2 سریال را در دست اجرا داریم. «راز جنگل» و یک سریال بدون کلام از جمله این تولیداتند. سریال «بچه زرنگ» را از اواسط سال گذشته کلید زدیم و امیدواریم بتوانیم به زودی پخشش را شروع کنیم. «بچه زرنگ 2» را در برنامه‌هایمان داریم. با کمک موسسه «هنرپویا» به زودی اتفاق بزرگی را رقم خواهیم زد.

نشست خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کریمی صارمی افزود: 8 سالن نمایش با عنوان سینمای دانش‌آموزی را در سال گذشته طراحی و راه‌اندازی کردیم و در ادامه همین تابستان هم 8 سالن دیگر را افتتاح خواهیم کرد. این امید است که تا پایان سال جاری این رقم را به 20 سالن در استان‌ها برسانیم. هدفمان حمایت از شهرهایی است که فاقد سالن سینما هستند.

 

معاونت تولید کانون به تولیدات بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: در بحث تولیدات بین‌المللی 2 پویانمایی با موضوع غزه را کلید خواهیم زد. البته با مشارکت مرکز گسترش و صداوسیما هم هر کدام 3 فیلم را در دست تولید خواهیم داشت. جای نوید است که بتوانیم سال آینده مجموعه‌ای بسیار ارزشمند برای عرضه به بازارهای جهانی در حوزه غزه داشته باشیم.

 

در پایان محمدرضا کریمی‌صارمی تکمیل کرد: تماشاخانه‌های سیار کانون امسال با پوشش 18 استان فعالیت تابستانی خود را ادامه خواهند داد. با این پروژه می‌توانیم در کنار فعالیت‌های فرهنگی‌تابستانی نمایش فیلم را به نقاط کمتر برخوردار ایران عزیزمان ببریم.