گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: انسیه ‌شاه‌حسینی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما در خصوص خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به هنرآنلاین گفت: از لحظه شنیدن خبر حادثه‌ی بالگرد رئیس‌جمهور ایران آرام و قرار ندارم. از همان لحظه تا کنون دو حس کاملا متناقض دارم. از طرفی درگیر اندوه این فاجعه هستم که با توجه به عمق اندوه مذکور، مردم ایران همگی درگیر این احساس هستند و طبیعی است و از سویی دیگر دچار شعفی عمیق شدم. آنهم اینکه وقتی خبر شهادت حاج قاسم را شنیدم، نوع شهادتشان رشک برانگیز بود. با خودم می‌گفتم از این عظیم‌تر و از این زیباتر و جذاب‌تر نمی‌شد شهید شد. خداوند واقعا پاداش حاج‌قاسم را داد.

وی با یادآوری دیدارهایی که با رئیس‌جمهور داشتند ادامه دادند: عملکرد آقای رئیسی را می‌دیدم و از نزدیک ایشان را می‌شناختم، البته در مجالس هم مفتخر به دیدار با ایشان می‌شدم. به دور از دیدارهایی که برای تقاضا و درخواست کاری همراه بود، گفت‌وگوهایی هم داشته‌ام. همه ما شاهد عملکرد مخلصانه جناب رئیسی بودیم. همیشه می‌گفتم خدایا ایشان را با شهادت به زیباترین شکل از دنیا ببر. حیف است که رفتنی ساده داشته باشند.

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما افزود: با توجه به اخبار از نیمه‌ی دیشب شهادت ایشان برایم محرز شد. اما آرزویم این بود که کورسوی امیدی داشته باشم. به این باور رسیدم که خداوند این شهادت را مقدر دانستند. همه عزاداریم ولی در وجودم باور به خواست خدا و تقدیر شهادت، شعف‌انگیزانه می‌جوشید. تجربه حضور در دوران دفاع مقدس را هم دارم اما از دیشب ایمانم به شکلی دیگر تثبیت شد. تا به حال به این باور عمیق نرسیده بودم. خداوند با تمام عظمتش ما را رصد می‌کند. شهادت جناب رئیسی و هیئت همراهشان باور اعتقادیم به تاثیر عملکرد در تعیین نوع مرگ را تقویت بخشید. ایشان و همراهان شهیدشان پرتلاش و خالص عمل کردند و خداوند شهادت را برایشان رقم زد.

شاه‌حسینی در پایان تکمیل کرد: این باور باعث شد علی‌‌رغم اندوه زیادم در غم از دست دادنشان، مشعوفانه بر رفتنشان غبطه بخورم. خداوند با این دست شهادت‌ها قدرتش را به رخ می‌کشاند. از خداوند برای تمام ملت ایران، آزادگان جهان و البته خانواده‌ی شهدای این فاجعه و رهبر بزرگ‌منشمان که چقدر باید بر مصیبت‌ها صبر پیشه کنند، آرزوی صبر و بهروزی دارم.