به گزارش هنرآنلاین، بهناز جعفری با فیلم سینمایی «مسخ نرگس» به کارگردانی حامد علیزاده در نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی حضور دارد.

داستان این فیلم در شهر بوشهر اتفاق می‌افتد و درباره یک خانم هنرمند اسپانیایی است که برای کاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس آمده است، اما برحسب اتفاق، قایق تفریحی او دچار سانحه می‌شود و سر از بوشهر درمی‌آورد. او در این شهر، گام‌به‌گام در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرد که جذب آئین‌ها و اصالت‌های ارزشی و اخلاقی منطقه می‌شود.

جمشید هاشم‌پور، آیدا بالمن، مجید نوروزی، پدرام شریفی و خاویر تولنتینو از دیگر بازیگران «مسخ نرگس» هستند.

جعفری که سابقه ایفای نقش به زبان‌ها و گویش‌های کردی، رشتی، بلوچی و بوشهری را در فیلم‌های مختلف دارد، درباره تجربه بازیگری به زبانی متفاوت گفت: «هر جغرافیایی برای خود گویش، لهجه یا زبان خاصی دارد، به‌ویژه در جنوب و سیستان و بلوچستان، زبان یا گویشی دارند که فهم و یادگیری آن سخت است ولی بعضی گویش‌ها و لهجه‌ها برای ما راحت‌تر است.»

جعفری ادامه داد: «خیلی خوشحالم چنین چالشی برای یک بازیگر پیش می‌آید، چون هم خودم را محک می‌زنم و هم برایم مهم است که چقدر برای مردم آن خطه باورپذیر بودم. ملاک من آدم‌هایی هستند که آن زبان یا لهجه را عمیقاً بلد هستند و این که چقدر من را تأیید می‌کنند برایم اهمیت دارد. کاملاً انتقادها را می‌پذیرم و خودم را به یک چالش سخت دعوت می‌کنم که بتوانم به امید خدا از آن روسفید بیرون بیایم.»

جعفری1

او درباره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی گفت: «به نظرم عنوان این جشنواره بسیار دل‌نشین است و من راغب می‌شوم به چنین رویدادی بیایم، اما فقط برگزاری جشنواره کافی نیست و باید از بچه‌های آن خطه حمایت شود؛ کسانی که آن‌همه شور و دغدغه و خیال‌بافی دارند و سینما را می‌شناسند و می‌خواهند با آن رؤیاپردازی‌های خود را به آدم‌های جهان نشان دهند. باید از آن‌ها حمایت شود، در غیر این صورت این که صرفاً یک جشنواره برگزار شود مقبول من نیست.»

جعفری ادامه داد: «من به این نیت اینجا پا گذاشتم که چنین جشنواره‌ای می‌تواند با توجه به تنوع بسیار زیاد اقوام ایرانی، محلی برای بروز آن‌ها باشد. کشور ما ازنظر اقوام بسیار غنی است و چه‌بهتر که بتوانیم با سینما آن‌ها را به مردم نشان دهیم و در عین حال سینما هم رونق بیشتری بگیرد. هدف من این است و امیدوارم همگی در این هدف پویا باشیم.»