گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین، رئالیتی‌شوها و مسابقه‌هایی که در چند سال اخیر تولید شده‌اند و با موفقیت بالایی در جذب مخاطب روبرو بودند گواه این نکته هستند که مخاطب امروز در کنار تماشای سریال به دیدن برنامه‌های سرگرم‌کننده نیز علاقه دارد. فیلیمو به عنوان بزرگترین پلتفرم نمایش خانگی سبد متنوعی از محصولات سرگرمی را در سال‌های اخیر تولید و پخش کرده است و شاید سهم مهمی از مخاطبان را با این مدل از برنامه سازی با خودش همراه کرده تاثیر بسیاری در فضای نمایش خانگی گذاشته است. نکته مهم در تولید مسابقه‌های سرگرمی که این سال‌ها از «فیلیمو» پخش شده است اینکه در کنار وجه سرگرمی‌سازی خود نگاهی فرامتنی به مسئولیت‌های اجتماعی نیز دارد.

صداتو5

به عنوان مثال مسابقه «صداتو» که یک مسابقه معمایی موزیکال است در کنار اینکه سعی می‌کند در هر قسمت یک برنده 300 میلیونی داشته باشد به کشف و معرفی استعدادها هم کمک می‌کند. یا مثلا در مسابقه «جوکر» به بهانه حضور هنرمندان قدیمی و کمتر یاد شده تلاش شده است تا آن‌ها نیز باز هم به چشم مخاطب بیایند.

اینکه در برنامه «شب‌های مافیا زودیاک» محمد بحرانی مجری برنامه تلاش می‌کند در هر قسمت یک نکته مهم انسانی و زیست شهروندی را به بهانه این مسابقه مطرح کند و یا در مسابقه «تی‌ان‌تی» حامد آهنگی تلاش می‌کند که مردم معمولی کوچه و بازار را در برنامه خودش بازی دهد نشانه‌هایی از مسئولیت اجتماعی سازندگان این آثار است که در کنار سرگرمی سازی به این مسائل نیز توجه می‌کنند.

مدیری

حالا در آستانه فصل تابستان قرار است دو مسابقه «گل یا پوچ» و فصل دوم «جوکر» از فیلیمو پخش شود. دو مسابقه‌ای که هر کدام جذابیت‌های خاص خودشان را دارد و از نظر کارکرد اجتماعی می‌تواند موج‌های مثبتی را در جامعه ایجاد کند.