گروه تجسمی خبرگزاری هنر ایران: عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش و مدیرهنری کشورمان، بعد از حادثه دردناک شهادت رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران و همراهانش در گفتگو با هنرآنلاین گفت: از دست دادن جناب آقای رئیسی و همراهانش، ضایعه بسیار سنگین و بزرگی است. این اتفاق دردناک برای ملت ایران و انقلاب اسلامی بسیار دردناک بود؛ زیرا بعد از مدتها گروهی در کشور خدمت صادقانه و به دور از سیاست‌بازی را پیش گرفته بودند و حرکت در مسیر حضرت آقا، دستورالعمل کارشان بود. این اتفاق ناراحت‌کننده است اما انقلاب اسلامی و کشور ما بر مدار برنامه‌ای الهی به سمت سرافرازی و به اصطلاح اُمّ‌القُری شدن پیش خواهد رفت. خداوند نگهدار و هدایت‌کننده انقلاب و کشور است.

 قدیریان افزود: طی 45 سالی که از انقلاب می‌گذرد، ما شاهد حوادث بسیار دردناکی بودیم. در اوایل انقلاب حوادث هفتم تیر و هشتم شهریور اتفاق افتاد و ملت ایران آیت‌الله بهشتی، شهیدان رجایی و باهنر و بسیاری از بزرگان نظام را از دست داد. سپس حضرت امام رحلت فرمودند و هر کدام از این حوادث از دیگری سنگین‌تر بود. از آنجایی که این انقلاب ذیل عنایت و لطف الهی پیش می‌رود، از این چالش که کشور درگیر آن شده است عبور خواهیم کرد و مسیر انقلاب به سمت شکوفاتر و سربلندتر شدن پیش خواهد رفت.

وی درباره تحولات کشور بعد از حادثه شهادت رئیس‌جمهور هم نکاتی اضافه کرد:  اتفاقات ناگزیر رخ خواهد داد اما این ضایعه با همه سنگینی‌اش، توانی مضاعف می‌شود برای حرکتی جدید‌تر به سمت مسیرهای نورانی‌تر. در این شرایط نباید یادمان برود که هر کدام از ما تحت نظارت الهی آزمایش پس می‌دهیم. من فکر می‌کنم این دوره جدید، دوره آزمایش اهالی سیاست است. سیاسیون باید حواس خودشان را جمع کنند و تکلیف خودشان را با انقلاب و مسیر الهی آن مشخص کنند. در فضای جدید، مردم باید حواسشان به لاشخورهای سیاسی باش تا نتوانند از فضای پیش آمده سوء استفاده کنند. ما ان‌شاءالله در همین مسیری که رئیس‌جمهور عزیزمان پیش می‌رفتند حرکت می‌کنیم و به زودی شاهد شکوفایی ایران بزرگ خواهیم بود.