سرویس موسیقی هنرآنلاین: کیاوش صاحب نسق، موسیقیدان و استاد دانشگاه تاثیر موسیقی شرق بر فرهنگ و موسیقی غرب را طی یک سخنرانی در شهرکتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی مورد بحث و نظر قرار می‌دهد.

این موسیقیدان درباره این نشست به هنرآنلاین گفت: در طی یک بررسی تاریخ اهمیت جایگاه و تاثیر موسیقی شرق بر غرب را توضیح می‌دهم. این بحث بسیار مفصل است و شاید تنها یک جلسه برای آن کافی نباشد.

آهنگساز آلبوم "ورن" در ادامه با اشاره به اینکه موضوع به شکل عکس در جلسه آینده این نشست هم ادامه پیدا می‌کند، گفت: اگر بحث تاثیر موسیقی شرق بر غرب در یک جلسه به پایان برسد، در نشست بعدی که در آذرماه برگزار می‌شود تاثیر موسیقی غرب بر شرق را شرح می‌دهم.

این استاد دانشگاه همچنین در ادامه گفت: این بحث را کلی دیدم و به شاکله اصلی تاریخی تاثیر موسیقی شرق به غرب خواهم پرداخت ولی گذری هم بر اهمیت و تاثیر جایگاه موسیقی ایران در این بحث خواهیم داشت.

این جلسه یکشنبه ۴ آبان ماه ساعت ۵ بعدازظهر در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی بالا‌تر از تخت طاووس پلاک ۷۶۵ برگزار می‌شود و حضور برای علاقمندان آزاد است.

دکتر کیاوش صاحب‌نسق متولد سال ۱۳۴۷ است. او موسیقی را از جنبه‌های مختلف نزد فریدون ناصحی، شریف لطفی، محمدرضا درویشی و علیرضا مشایخی آموخت. ردیف سه تار را نزد مسعود شعاری آموخت و سال ۱۳۷۴ وارد دانشگاه گراتس اطریش شد. او سال ۱۳۸۲ برنده بورسیه آهنگساز در اطریش شد سال ۱۳۸۴ پس از اخذ مدرک دکترا و انجام چندین پروژه موسیقایی در اطریش به ایران بازگشت.

صاحب نسق پس از بازگشت به ایران فعالیت‌های بسیاری در زمینه تدریس و تالیف انجام داده است. سال ۱۳۸۴ دبیر جشنواره موسیقی آهنگسازان معاصر ایران در بنیاد آفرینش‌های نیاوران بود و تاکنون آثاری بسیاری از جمله "زرمان"، "ورن" و "لحظه‌ها از او منتشر شده است.

او درزمینه نگارش مقالات تخصصی در حوزه موسیقی هم سابقه‌ای طولانی دارد از جمله فعالیت‌های دامنه‌دارش در مجله "فرهنگ و آهنگ". صاحب‌نسق در حال حاضر در کنار آهنگسازی مشغول به تربیت نوازنده و موسیقیدان است که تعدادی از جوان‌ترین شاگردانش را تحت گروه ارکستر مجلسی نوفه گرد هم آورده که در جشنواره موسیقی فجر هم یکبار روی صحنه رفتند.