مسابقه «کتاب شیرین» تولید مشترک شبکه کتاب و شبکه کودک از 26 اسفند ماه 1402 تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت 15:30 تا 16:40 از شبکه کودک و شبکه کتاب به صورت زنده پخش می‌شود.

به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین، این مسابقه برای اولین بار بر اساس یک بازی کتابی طراحی شده است که شرکت کنندگان با مطالعۀ کتاب‌هایی که برای این مسابقه معرفی شده اند باید در این بازی شرکت کرده و به سؤالات آن پاسخ دهند.

 

 

این مسابقه با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان بر محور سه کتاب ارزشمند از سه ناشر مختلف با نام‌های «بزرگ‌شدن در سپیدان»، «قصه‌های ادواردو» و «خدا و ضرب المثل‌ها» برگزار می‌شود. در این مسابقه قرار است شرکت کنندگان کتاب‌های نام برده را مطالعه کرده و هرروز به سؤالات بخشی از کتاب‌ها پاسخ دهند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان با پاسخ درست به سؤالات و جمع‌آوری امتیاز لازم، رتبه کسب می‌کنند و رتبه‌های برترِ هرروز، به عنوان سرگروهِ مسابقۀ روز بعد انتخاب می‌شوند. همچنین طی فرآیند مسابقه شرکت کنندگان انتخاب می‌کنند که در کدام تیم قرار بگیرند و همراه با سرگروهشان به مسابقه و رقابت با گروه مقابل می‌پردازند.

شرکت کنندگان هرروز به شش سوال عمومی و شش سوال تخصصی در دو گروه مجزا پاسخ خواهند داد و سوالات هر گروه، با گروه دیگر متفاوت خواهد بود. همچنین گروهی که امتیاز بیشتری کسب کند، برنده بازی خواهد بود و یک جایزه به سرگروه و جوایزی  به قید قرعه به اعضای آن گروه اعطا می‌شود.

یادآور می شود، همزمان با مسابقه «کتاب شیرین» پویش «معرفی کتاب» توسط دانش‌آموزان دبستانی نیز همچون دورۀ گذشته این مسابقه برگزار خواهد شد و دانش آموزان با ضبط کلیپ و معرفی کتاب‌های خوب کودک و نوجوان در این پویش شرکت می‌کنند و همچنین به برترین معرفی کتاب‌ها جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد.

لازم به ذکر است در مسابقه قبلیِ «کتاب شیرین» بیش از 70 هزار نفر در آن شرکت کردند و رکوردی بی‌نظیر در پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی به نام خود ثبت کرده است.

بنر کتاب شیرین-02

گفتنی است، مسابقه «کتاب شیرین» تولید مشترک شبکه کتاب و شبکه کودک  است و علاقه‌مندان می‌توانند این مسابقه را از 26 اسفند ماه 1402  تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت 15:30 تا 16:40 از آدرس ketab.tv  مشاهده کنند.