گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین - کتاب «به جان می‌خوانمت»  اثر سید علی شجاعی که چاپ دوم آن از سوی نشر نیستان منتشر شده و هم اکنون در دسترس علاقه مندان است ترجمه دعای روزهای ماه رمضان است.

… سی روز… سی نیایش

خدای من و پروردگار من! در این ماه و به این رمضان، به هر روزش و به هر آن و لحظه اش… به جان می خوانمت

هر یک از روزهای این ماه مبارک دعایی مخصوص به خود را دارد که به خواندن آن‌ها بسیار تاکید شده است. سید مهدی شجاعی در این کتاب ترجمه‌ای زیبا از این دعاها ارسه داده است. 

کتاب دیگر سید علی شجاعی مناسب ماه مبارک رمضان «حاء. سین . نون » رمانی است که توسط نشر نیستان به چاپ سیزدهم رسیده است.

این رمان، روایتی است از زندگانی امام حسن مجتبی (ع)، در بستر زمانی شهادت حضرت امیر و آغاز خلافت امام تا شهادت ایشان. و محوریت موضوع صلح.

شجاعی در این رمان با رفت‌وبرگشت‌های راوی میان دو جبهه امام و معاویه و بازسازی و بازیابی اهداف و افکار و شخصیت معاویه، تصویری جدید از صلح امام به مخاطب ارائه میدهد.

نویسنده که آغاز کتاب آورده است: و خداوند را آیه ای است، که نازل شد به آغوش پیامبر: حاء. سین. نون. ذِکرُ رحمَتِ رَبکَ عَبدَه مُجتَبی… با تاکید بر رازورانگی شخصیت حضرت و رفتارشان در برابر مکر معاویه، تلاش میکند تا کمی از اسرار نهان انتخاب‌های امام را برای خواننده تصویر کند.

محور اصلی این اثر بر موضوع صلح تمرکز دارد، یک واقعه تاریخی بسیار پیچیده که در آن امام حسن مجتبی (ع) با معاویه مقابله کرد. سید علی شجاعی با تجزیه و تحلیل این وقایع و بازآفرینی آن‌ها از طریق خیال، به تشریح عمق این موضوع می‌پردازد. این کتاب برای علاقه‌مندان به روایت‌های مذهبی و علاقه‌مندان به رمان فارسی، یک گزینه مناسب و جذاب است.

سید علی شجاعی فرزند سید مهدی شجاعی است.

image.png(15)