شبکه کتاب به عنوان رسانۀ تخصصی کتاب در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از 29 بهمن ماه 1402 تا 2 اسفند در مصلای تهران حضور دارد.

به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین، بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در 8 بخش اصلی اعم از رسانه‌های برخط، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، شرکت‌های نوآور و دانش بنیان‌رسانه‌ای، سامانه‌ها و سکوهای خبری، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، انسان رسانه، رسانه‌های بین‌المللی و کودک و رسانه برگزار می‌شود و شبکه کتاب به عنوان رسانه تخصصی کتاب‌محور در این نمایشگاه حضور دارد.

از دلایل حضور شبکه کتاب در نمایشگاه رسانه‌های ایران می توان به پیوند اهالی کتاب و رسانه، آشنایی بیشتر مخاطبان و اهالی رسانه با ماموریت‌ها و اهداف این شبکه و تشریح دستاوردهای آن، گفت‌وگوهای تخصصی کتاب‌محور با فرهیختگان و فعالان رسانه‌ای و دریافت بازخوردها و ایده‌های آنان، معرفی کتاب به عنوان یک رسانه، گزارش رویدادهای کتاب‌محور نمایشگاه و تعامل با سایر رسانه‌ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است، شبکه کتاب، شبکه‌ای مستقل بوده و امکان پخش برنامه‌های زندۀ مختلف از نقاط مختلف دنیا را دارد به همین سبب حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی به مخاطبان از جمله ماموریت‌های این رسانه است.

کتاب، خود نوعی رسانه است و وقتی یک رسانۀ تصویری به کمک آن می‌آید، هم‌افزایی ایجاد می‌شود و قدرت تاثیرگذاری آن بیشتر می‌شود. البته این رسانه فقط برای کتابخوان‌ها نیست بلکه به انتخاب بهتر و سریع‌تر آثار کمک می‌کند و سعی دارد برای افرادی که کتابخوان نیستند هم محتواهایی داشته باشد تا اگر خواستند سراغ مرجع اصلی ‌بروند. هر کسی که در حوزه کتاب در حال فعالیت است، می‌تواند فضای رسانه‌ای خودش را در این بستر ایجاد کند. به همین دلیل حضور در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و معرفی ظرفیت‌های کتاب و کتابخوانی کشور در راستای همین سیاست است. همچنین هدف از فعالیت‌های این رسانه در فضای مجازی جذب مخاطبان مختلف با تمرکز بر «جامعۀ کتابخوان» است.

بر اساس اعلام تلوبیون، شبکه کتاب در مقام مقایسه با سایر شبکه‌ها بسیار فعال و پرمحتوا است. این شبکه بعد از شبکه خبر ۲، پر ترافیک‌ترین شبکه ثبت شده در سپهر فضای مجازی صداوسیماست.

شبکه کتاب برای اولین بار در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران حضور دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های این نمایشگاه را از آدرس  ketab.tv  مشاهده کنند.