سرویس تئاتر هنرآنلاین: محمدرضا خاکی کارگردان نمایش "روال عادی" که این اثر ژان کلود کریر را سال 89 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده بود، گفت: قرار بود نمایش "خیاط" نوشته اسلاومیر مروژک را در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آماده اجرا کنم. با وجود اینکه مدتی این اثر را تمرین کردیم، اما متاسفانه با مشکل نبود هماهنگی در تنظیم زمان بازیگران مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم اجرای آن به وقت دیگری موکول شود.

این استاد دانشگاه درباره بازیگران این نمایش خاطر نشان کرد: بازیگران اجرای پیشین "روال عادی" مسعود دلخواه و ایوب آقاخانی بودند، اما به دلیل اینکه در این مقطع زمانی آقاخانی مشغول فعالیت‌های صحنه‌ای دیگر بود، همراهی با او در این نمایش امکان‌پذیر نشد و کوروش سلیمانی جایگزینش شد.

وی درباره تفاوت اجرای جدید این اثر با نمایشی که در گذشته به روی صحنه رفته است، عنوان کرد: اجرای دوباره "روال عادی" به دلیل فضای محدود و با وجود تعداد دو بازیگر به لحاظ شیوه تکنیک تغییراتی نداشته است و تنها تفاوت آن در میزانسن و جایگزینی بازیگر این نمایش است.

کارگردان نمایش "دیده بانان" در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: این اثر نمایشی در اجرای موفق پیشین با استقبال مخاطبان روبرو شد و انعکاس خوبی بین مخاطبان داشت، اما به دلیل همزمانی با مسابقات جام جهانی برخی فرصت تماشای آن را پیدا نکردند که امیدوارم این امکان فراهم شود تا اجرای جدید این نمایش را ببینند.

محمدرضا خاکی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاترفجر کاندید کارگردانی برای این نمایش شد و مسعود دلخواه بازیگر "روال عادی" جایزه بهترین بازیگری را در این جشنواره از آن خود کرد.

این اثر نوشته ژان کلود کریر در رابطه با ملاقات یک کمیسر پلیس و یک خبرچین است که بیشتر به نحوه برخورد، پرسش و پاسخ این دو نفر می‌پردازد. "رول عادی" از 27 خرداد ماه در تماشاخانه استاد سمندریان ایرانشهر ساعت 21 به صحنه می‌رود.