هنرآنلاین: مراسم جشن تولد هنرمندان متولد فروردین ماه یکشنبه ۲۷ فروردین ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد و سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در مجموعه باغ زیبای تهران برگزار شد.

سید رضا صالحی امیری در این مراسم که توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت در باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، طی سخنانی، تصریح کرد: اگر جوانان ایران به موفقیتی دست می‌یابند از وجود ریشه‌های پیشکسوتان است.

وزیر ارشاد درخشش جوانان در هر حوزه‌های مختلف را مدیون وجود پیشکسوتان دانست و اظهار کرد: بدترین حالت انسانی فراموش کردن ریشه‌هایی است که موجب موفقیت می‌شوند. پیشکسوتان فرهنگ و هنر همانند ریشه‌ها سرمایه انسانی، معرفتی و اخلاقی هستند که در طول تاریخ ماندگار هستند.

صالحی امیری تاکید کرد: وجه تمایز سرمایه فرهنگی با سرمایه‌های اقتصادی در تداوم اولی است و وظیفه تقویت این سرمایه برعهده ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به واگذاری تدریجی مسئولیت‌های هنری، با تاکید بر اینکه کل وزارتخانه وظیفه تکریم و تجلیل از پیشکسوتان را به عهده دارد، افزود: وزارت ارشاد تصمیم دارد که مسئولیت رسیدگی به امور هنری را به خود جامعه بزرگ هنری واگذار کند.

در پایان سخنان وزیر ارشاد، رضا فیاضی هنرپیشه پیشکسوت ضمن سپاسگزاری از همراهی سید رضا صالحی با هنرمندان خواستار رسیدگی به خانه هنرمندان پیشکسوت شد تا هر چه زودتر به ثمر برسد و بودجه آن از دولت حذف نشود.

همچنین در این آیین علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسسه هنرمندان پیشکسوت مجموعه ارزشمندی است، گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت یکی از مجموعه‌های قابل اتکای معاونت هنری در حوزه هنر است که همکاران من در این مکان تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا آن گونه که شایسته است در خدمت هنرمندان باشد.

او افزود: ما خاطرات بسیار زیادی با دوستان هنرمند داریم و از نظر ما تک تک آنها سرمایه‌های گرانقدری هستند. اینجا مکان بسیار مناسبی برای جمع شدن دوستان هنرمند است که از حال هم خبردار می‌شوند. امیدواریم ماجرا به شکلی ادامه پیدا کند که ما شاهد حضور بیشتر هنرمندان عزیز در موسسه هنرمندان پیشکسوت باشیم.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم طی سخنانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت‌هایی که صورت گرفته ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت بیش از هشت ماه است که بازسازی شده البته این مکان در یک مقطع زمانی توسط شهرداری تهران پلمپ شد، اما با اقداماتی که از سوی همکارانم انجام گرفت موفق به فک پلمپ این مکان هنری شدیم.

او ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته در ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت یک کافه گالری، استودیو صدا، فضای سبز و مکانی برای قرارهای کاری هنرمندانی که دفتر کار ندارند تعبیه شده است که این موضوع می‌تواند اتفاق خوشایندی برای ما در این موسسه باشد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ایران ضمن تشکر از علی مرادخانی رییس هیئت امنای این موسسه، توضیح داد: مراحل خرید ساختمان موسسه که با عنوان خانه هنرمندان پیشکسوت ایران در خدمت عزیزان هنرمند خواهد بود، توسط وزارت ارشاد به اتمام رسیده و ما فقط منتظر صدور یک مجوز ساده از هیئت دولت هستیم که برای ما مقداری نگرانی ایجاد کرده است و امیدواریم با اقداماتی که طی روزهای آینده انجام می‌گیرد ماجرا به سمتی هدایت شود که پول در نظر گرفته شده برای خرید ساختمان به خزانه بازنگردد.

بعد از پایان مراسم سخنرانی، هر یک از هنرمندان متولد فروردین ماه به طور نمادین با شمع و کیک تولد خود عکس یادگاری گرفتند.

شهلا ریاحی، ولی الله شیراندامی، اصغر همت، سهراب سلیمی، علی اکبر شیرخدا، بهرام حصیری، رشید وطن دوست، اکبر زنجان پور، ملکه رنجبر، پری صابری، اسماعیل خلج، بیژن بنفشه خواه، رضا ناجی، شمسی فضل اللهی، سیدمحمد میرزمانی، شاهین فرهت، رضا صابری، جاوید مجلسی، اکبر عالمی، بهروز بقایی، احمد نجفی، کریم اکبری مبارکه، هرمز سیرتی، سعید امیرسلیمانی، کاظم هژیر آزاد، علی اکبر شکارچی، یونس آبسالان، بهروز کریمی، سیاوش طهمورث، هوشنگ توکلی، فریده سپاه منصور، مهوش صبرکن، عزت الله مهرآوران، جهانگیر الماسی از جمله هنرمندان شرکت کننده در این مراسم بودند.