سرویس استانهای هنرآنلاین: جعفر دل دلزاده در رابطه با اجرای این اثر نمایشی در جشنواره به هنرآنلاین گفت: این نمایش که کاری از جامعه نابینایان یزد است به عنوان میهمان در  سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر از استان یزد به صحنه می‌رود.

او با اشاره به اینکه این نمایش در بخش جنبی جشنواره استانی یزد نیز اجرا شده گفت: برای حضور در جشنواره می‌خواستیم تغیراتی را در نمایش اعمال کنیم اما متاسفانه برای اینکار به پلاتو نیاز داشتیم اما ستاد نتوانست به ما پلاتو بدهد؛ با این همه تغییراتی در دیالوگ‌ها به صورت خود کار ایجاد شد. پلاتو از این نظر برای‌مان مهم و واجب بود که می‌خواستیم برای حضور در جشنواره بین‌المللی نابینایان خودمان را بسنجیم.

او در خصوص موضوع این اثر نمایشی توضیح داد: این نمایش موضوعی بسیار ساده دارد و آن بیان این پیام است که در یک جمع باید هم‌دل بود و همگی برای حل مشکل پدید آمده همت کرد.

دل دلزاده همچنین با اشاره به خط داستانی نمایش افزود: داستان از این قرار است که اتوبوس به مقصد می‌رسد اما درب اتوبوس باز نمی‌شود؛ زوج جوانی که می‌خواهند به دفترخانه بروند و عاقد عقدشان را بخواند؛ بسیار عجله دارند، مرد دیگری که تازه متارکه کرده و زنی که در انتهای اتوبوس نشسته بدش نمی‌آمده با آن مرد ازدواج کند با شنیدن واگویه‌های مرد این زوج جوان دچار تردید می‌شوند که البته با باز شدن درب اتوبوس و پیاده شدن مسافران تک صحنه " اتوبوس در دست تعمیر است" به انتها می‌رسد.

این هنرمند در رابطه با نوع کار با بازیگران نابینا نیز خاطرنشان کرد: بازی گرفتن از نابینایان و کم بینایان کار سختی است و سخت‌تر از آن، این است که بخواهیم اجرا چنان باشد که مخاطبان نابینا و کم بینا را به شگفتی وادارد که همنوعانشان را بازیگران داخل اتوبوسی ببینند که واقعا مشکل دارند و وقتی از وصال می‌گویند و از عشقی پاک و بی ریا، با دل و جان بپذیرند.

نمایش" اتوبوس در دست تعمیر" با بازی سیدمحمدمهدی مدرسی‌زاده، مهدی خاوری، سیدمحسن طباطبایی، فاطمه پورناضمیان و مریم موبد دوشنبه 11 بهمن ماه در دو نوبت  17 و 19 به مدت 30 دقیقه  در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه  می رود.