سرویس استان‌های هنرآنلاین: مصطفی حمیدی‌فر در خصوص روند شکل‌گیری  این اثر نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش دومین اثر از گروه تئاتر میمیک شهرستان سبزوار است که حدود یک سال پیش با هدف بررسی بحران آب و جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات و توجه بیشتر به ذخایر آبی کشور طراحی شد و  بازیگران و عوامل صحنه از شش ماه پیش کار متن‌خوانی و تمرین را برای اجرا آغاز کردند.

او با این توضیح که نمایش "افراسیاب" تلفیقی از داستان اساطیری افراسیاب و کیکاووس از داستان‌های شاهنامه است، در خصوص موضوع این نمایش ادامه داد: در این نمایش که بحران آب در ایران را مورد توجه قرار می‌دهد افراسیاب به عنوان نماد پلیدی، افراد پرمصرف و دیو خشکسالی معرفی شده که با اسیر کردن ایزد آب سبب بروز خشکسالی شده است؛ کیکاووس نیز در این نمایش به عنوان قهرمان ایران زمین برای آزاد کردن ایزد آب و پایان دادن به خشکسالی معرفی شده است.

حمیدی‌فر هدف از اجرای این نمایش را ترویج صرفه‌جویی در مصرف آب و توجه به حق آیندگان از این نعمت عنوان و خاطرنشان کرد: دغدغه آب و خاک از دیر زمان در ایران وجود داشته و امروز این بحران عمیق‌تر هم شده است؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم تا این بحران را با بهره‌گیری از شخصیت‌های اساطیری اما در فضا و دیالوگ‌های امروزی به تصویر بکشیم. 

این هنرمند در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین طراحی دکور حجیم، تنوع نورپردازی، چهره‌پردازی و گریم، طراحی لباس و اجرای موسیقی منحصر به فرد از ویژگی‌های بارز این نمایش است.

حمیدی‌فر همچنین در اظهار نظری در رابطه با نحوه برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر، با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی صحیح جشنواره در پذیرش گروه‌های شهرستان، گفت: متاسفانه گروه‌های تئاتر شهرستان به دلیل عدم برنامه‌ریزی  درست جشنواره جهت برگزاری ورکشاپ‌ها موفق به استفاده از  این کارگاه‌های آموزشی نشدند و این مشکلی است که سال‌ها از سوی دست‌اندرکاران جشنواره مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

نمایش "افراسیاب" با بازی محمدامین مقیسه، مهدی جلینی، حسین امینی، محدثه خواجه، مرتضی ربیعی، مژگان امینی، حمید گردشی، محمد رضی، مهرداد علوی‌زاده، شیدا شهیدی‌فر، شادی منصوری، مهسا نوری، مهدی عابدی، مجتبی مهری، سیدمحمد نامنی و متین حکم‌آبادی امروز یکشنبه 10 بهمن‌ماه در دو نوبت 17 و 20 به مدت 60 دقیقه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می رود.