به گزارش هنرآنلاین، افتتاحیه نمایش دستگاه با حضور فرهاد مهندس پور در تماشاخانه کنش معاصر برگزار می‌شود.

نمایش "دستگاه" به طراحی، نویسندگی و کارگردانی آرمین جوان قرار است  روز یکشنبه ۱۲ دی ماه ساعت 20:30 با حضور فرهاد مهندس پور افتتاح و اجرا می‌شود.

مهرداد بهاءالدینی تهیه کننده و نورالدین حیدری ماهر مدیرتولید این نمایش هستند و مرتضی اسماعیل کاشی، محمدرضا علی اکبری، الهه بخشی و جعفر کرمانی در "دستگاه" به ایفای نقش می‌پردازند.

آرمین جوان پیش از این نمایش "قصر" را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرده بود که بواسطه حضور این اثر در جشنواره تئاتر دانشگاهی توانست جوایزی همچون تندیس بهترین کارگردانی و طراحی صحنه از هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، تقدیر در ۳ بخش بازیگری مرد، بازیگری زن و نمایشنامه نویسی از هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران را از آن گروه خود کند.

"سارا و ماه" روی صحنه می‌رود

نمایش ریتمیک سارا و ماه از روز یکشنبه دوازدهم دی ماه با حضور تنی چند از هنرمندان مطرح در تئاتر کودک، اجراهای عمومی خود را در فرهنگسرای ابن سینا آغاز می‌کند.

"سارا و ماه" براساس نمایشنامه "ماه پیشونی" نوشته میترا بیات، به تهیه کننده و کارگردانی محمد طاهری راد  همه روزه بجز شنبه‌ها ساعت 16 از دوازدهم دی تا ده بهمن 95 در فرهنگسرای ابن سینا (شهرک غرب - خیابان ایران زمین) به روی صحنه می‌رود. این نمایش قرار است پنجشنبه‌ها وجمعه ها 10:30 صبح نیز با رزرو قبلی اجرا داشته باشد.

در خلاصه داستان نمایش  " سارا و ماه " که بر گرفته از داستان عامیانه و قدیمی " ماه پیشونی " است، آمده است: این نمایش حکایت دختری به نام سارا است که با نامادری و ناخواهری خود زندگی می‌کند. نامادری با سارا نامهربان است و با او بدرفتاری می‌کند. اما در مقابل دخترش ثریا را بسیار لوس، تنبل و بد اخلاق بار آورده است و همه مهر مادری خود را نثار او می‌کند. یکی از روزها که طبق معمول نامادری سارا را راهی صحرا می‌کند تا پنبه بچیند و برای زن آقا نخ ریسی کند، اتفاقاتی می‌افتد که باعث تغییر سرنوشت سارا شده و سبب پشیمانی زن آقا و ثریا از کرده خود می‌شود...

در این نمایش حسینعلی بینوایی، سیمین خرم، مرجان بهرامی،  تکتم رسول زاده ، عباس بابایی، الهه موچانی، نگین طاهری راد، حنانه شاهرخی، ماکان قطبی، نفیسه براتی، پریسا مرادیان به ایفای نقش می‌پردازند . عوامل دیگر این نمایش عبارت‌اند از :

اهنگساز : امید اسکندر - نوازنده ضرب : امیر حسین غفور - مدیریت فنی صدا و تصویر : سپهر جهانگیری - امور هماهنگی و تولید : لیلا شریفی - طراحی صحنه و ساخت دکور : اکبر شامی - طراحی پوستر و بروشور : نفیسه براتی - طراحی و دوخت لباس : هانیه تجریشی - جلوه‌های تصویری : محمد طاهری راد - عکاس : مجید خمسه هماهنگی و مدیر صحنه : مریم افروزی - روابط عمومی ، تبلیغات و امور رسانه: امین مختاری، ماکان قطبی، سپهر جهانگیری  

نمایش سارا و ماه دوازده دی ماه تا دهم بهمن ماه سال جاری در فرهنگ سرای ابن سینا اجرا خواهد رفت.

تخفیف ویژه نمایش "دیوان تئاترال"

نمایش موزیکال دیوان تئاترال نوشته محمود استاد محمد و کارگردانی روزبه حسینی روز گذشته میزبان جمع کثیری از هنرمندان تئاتر و سینمای کشور بود که در تماشاخانه سنگلج به تماشای این نمایش نشستند.

در این اجرای ویژه هنرمندانی همچون مسعود فروتن، اصغر همت، قاسم زارع، رضا بابک، دکتر داداشیان، فریبا متخصص، مریم معترف، کاظم هژیر آزاد، خسرو احمدی ، فرزاد معافی، رویا نونهالی، مهدی میامی، محمودی، فرج الله گلسفیدی، هادی قمیشی، شیوا خسرو‌مهر ، دکتر یعقوب زاده، مانا استادمحمد، ناصر آویژه ، وحید اقا پور، پویا پور معانی، جواد عاطفه، خسرو‌احمدی، سحر خزائلی، پژمان سلطانی. فرخنده حاجی زاده، قاسم روبین، مهدی شیبانی زاده، مهشید نونهالی ، ملیحه کیادربندسری، سلما سلامتی و بسیاری دیگر از چهره های شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما حضور داشتند.

روزبه حسینی کارگردان این نمایش در پایان اجرا با قدردانی از تک تک هنرمندان حاضر در سالن اجرای خود را به شاعر تازه درگذشته فرخزاد تقدیم کرد.

وی در ادامه با ادای احترام به تماشاگران سالن سنگلج و پوزش از تاخیری که به دلیل مشکل فنی برای اجرا پیش آمده بود اعلام کرد: به احترام تماشاگر ثابت تماشاخانه سنگلج تصمیم گرفته ام که در دو روز اول هفته بلیط های نمایش با تخفیف ویژه ارائه شود. به این ترتیب در روزهای یک شنبه و دوشنبه بلیط نمایش را با 20 درصد تخفیف ارائه خواهیم کرد.

در ادامه عکس یادگاری و گفت و شنود هنرمندان با دست اندرکاران نمایش تا ساعتی بعد از اجرا ادامه یافت.

پخش سریال "یک قدم تا قهرمانی" از رادیو نمایش

این هفته نمایش رادیویی "یک قدم تا قهرمانی" با محوریت رعایت اصول جوانمردی به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این سریال رادیویی نوشته محمدرضا زندی داستان یک قهرمان بوکس است که برای رسیدن به مسابقات المپیک خود را آماده می‌کند  تا اینکه با پیرمردی آشنا می‌شود و در این بین اتفاقاتی می‌افتد که شنیدنی است.

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون مجید حمزه، محسن بهرامی، سیما خوش چشم، بیوک میرزایی، احمد گنجی، عباس شادروان، میرطاهر مظلومی، سینا نیکوکار، مجتبی طباطبایی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"یک قدم تا قهرمانی" به کارگردانی : رامین پورایمان،  تهیه کنندگی: شهناز دهکردی، صدابرداری: پیروز صدرایی و افکت: محمدرضا قبادی‌فر این هفته ساعت 20:00 به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

تخفیف ویژه برای حساب پرداخت نمیشه !!!!

نمایش کمدی " حساب پرداخت نمیشه " جدیدترین اثر گروه تئاتر پاپتی ها به کارگردانی هادی عامل که از اول دیماه اجرای خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است به مناسبت روزهای کریسمس و جشن‌های سال نو میلادی برای عموم خریداران بلیت این اثر 40% تخفیف ویژه در نظر گرفته است.

این اثر کمدی که از جمله آثار مطرح داریوفو نمایشنامه نویس مطرح دنیا محسوب می‌شود با هنرمندی هدایت هاشمی، سید علی صالحی، شیوا ابراهیمی، علی عامل هاشمی و لبخند بدیعی روایت گر داستان دو خانواده ایتالیایی است که به دلیل بالا رفتن قیمت اجناس مختلف و نداشتن پول کافی، دست به دزدی  زده و برای پنهان کردن اجناس دزدیده شده از چشم پلیس درگیر ماجراهای عجیبی می‌شوند.

نمایش " حساب پرداخت نمیشه " فقط تا 30 دی ماه هر شب ساعت 18:15 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر میزبان حضور مخاطبین خواهد بود و علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت و بهرمندی از تخفیف‌های ویژه به سامانه tiwall.com مراجعه و یا با شماره تلفن 09193952723 تماس داشته باشند.