سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش کمدی "مارمالاد" نوشته و کار محمدرضا آزادفر این روزها در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می‌رود. او در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: دغدغه زیادی در مورد افرادی داشتم که خیلی راحت و بدون داشتن تجربه و درک خاص، به یکباره همه امور را در دست می‌گیرند.

او ادامه داد: این ایده منجر به شکل‌گیری دو متن به نام‌های "مارمالاد" و "قحط‌الرجال" شد؛ البته نمایش دوم را سال آینده در تماشاخانه سنگلج به صحنه خواهم برد.

آزادفر با اشاره به خلاصه داستان "مارمالاد" عنوان کرد: این اثر روایت‌گر داستان زوجی است که در آستانه دهمین سالگرد ازدواج‌شان متوجه می‌شوند سند ازدواج را نخوانده امضا کرده‌اند. طبق سند آنها موظفند تا دهمین سالگرد ازدواج‌شان پسردار شوند وگرنه باید تمام  اموال خود را به دولت بدهند، آنها به تب و تاب می‌افتند که از پرداخت اموالشان به دولت جلوگیری کنند. راه حلی به ذهن‌شان خطور می‌کند و سعی می‌کنند برای خود فرزندی دست و پا کنند...

این کارگردان تئاتر بیان کرد: من به اجرای نمایش‌های ایرانی علاقمندم، بر این اساس تصور همه بر آن بود که این نمایش هم به مانند آثار گذشته‌ام سمت و سویی ایرانی دارد، در حالی که در این اجرا اصلا به این سمت نرفتم. البته به نظرم نمایش ایرانی سخت‌تر است. در این اجرا تنها از شیوه روایت ایرانی در نگارش متن بهره برده‌ام.

آزادفر در رابطه با کمدی بودن این اثر نیز اظهار کرد: اصولا ما ایرانی‌ها به کلام علاقمندیم و کمدی ما کلامی است؛ متاسفانه در بیشتر موارد زمانی که نمی‌توانیم از کلام هم بهره ببریم به شوخی‌های نادرست رو می‌آوریم. نمایش "مارمالاد" موقعیت‌های کمدی دارد و شاید مخاطبی که به تماشای آن می‌نشیند تنها گاهی لبخند بزنند. کمدی باید مخاطبان خود را به فکر وادار کند وقتی آثار چارلی چاپلین را می‌بینید این اتفاق می‌افتد.  ما نمی‌خواهیم تنها مخاطبان‌مان را بخندانیم.

نمایش کمدی "مارمالاد" نوشته و کار محمدرضا آزادفر 7 تا 30 دی ماه ساعت 20 در خانه نمایش اداره تئاتر واقع در میدان فردوسی، خیابان انقلاب، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، کوچه شهید محمد آقا، پلاک به صحنه می رود. مجید علم بیگی، الهه پورجمشید، علی عطایی حور، مهدی رحیمی سده بازیگران این اثرند.