سرویس استانهای هنرآنلاین: میثم زندی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران با اشاره به وضعیت تئاتر در این استان به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: استان مازندران به واسطه دارا بودن سه دانشگاه تخصصی تئاتر و سینما بیشترین فارغ‌التحصیل را در رشته تئاتر در کل کشور دارد و 37 گروه تئاتری ثبت شده در این استان حضور دارند که بر همین اساس جز  استان‌های پرگروه استقرار یافته در تئاتر محسوب می‌شود.

او ادامه داد: مازندران از جمله استان‌هایی است که به واسطه حضور پرشمار تحصیلکردگان تئاتری و نیز به این دلیل که از دیرباز هم چهره‌های برجسته‌ای از این استان برخاسته‌اند، مردم و مخاطبان با حوزه تئاتر آشنایی زیادی دارند و در زمینه جذب مخاطب مشکلی ندارد.

او در توضیح بیشتر در خصوص چگونگی وضعیت جذب مخاطب، ادامه داد: مازندران هر ساله در جشنواره تئاتر فجر حضور فعال و پررنگی داشته است و امسال هم جزء 5 استانی است که میزبان جشنواره فجراستانی است. همه شهرستان‌های این استان در تولید تئاتر فعال هستند و میانگین اجرای نمایش از 10 تا 50 شب است. میانگین قیمت بلیت در مازندران از 10 هزار تومن تا 30 هزارتومن است و این نرخ از بهای بلیت نشان دهنده همراهی مخاطبان با اجراهای تئاتر است.

این فعال تئاتری با بیان اینکه امر آموزش و اجرای تئاتر در مازندران رشد توامانی دارد، در خصوص وضعیت پژوهش و آموزش در حوزه تئاتر افزود: از آنجا که مازندران به  لحاظ جاذبه‌های توریستی یکی از استان‌های مهم  کشور است- که طبیعتا این موضوع  با برنامه‌ریزی مناسب به رونق اقتصادی و فرهنگی مازندران کمک می‌کنند- این موضوع در حوزه تئاتر هم نمود پیدا کرده است، بنابراین به عقیده من نسبت مستقیمی میان وضعیت جغرافیایی مازندران و رویدادهای مهم فرهنگی آن با هنر نمایش وجود دارد که هر دو در کنار هم در حال توسعه هستند.