به گزارش هنرآنلاین،  مرکز فرهنگ و هنر علمی کاربردی واحد 46 دانشگاه جامع علمی کاربردی  نخستین دوره جشنواره ملی تئاتر «بهرام بیضایی» را با محوریت تاریخ، افسانه و اسطوره در ادبیات نمایشی بهرام بیضایی برگزار می کند.

هدف این جشنواره  معرفی و شناخت آثار نمایشی بهرام بیضایی، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس، پژوهشگر وکارگردان صاحب سبک و معاصر تئاتر و سینماست.

  کمک به خودباوری و بروز استعدادها و قابلیت های علمی، فرهنگی و هنری دانشجویان سراسر کشور، تبادل فرهنگ و هنر میان استان ها در سطح علمی، بسترسازی رقابتی به منظور معرفی فرهنگ و هنر در سطح منطقه ای و بین المللی، زمینه سازی برای کشف استعدادها و خلاقیت های نوین فرهنگی و هنری دانشجویان سراسر کشور،  تأثیرپذیری و تأثیرگذاری مراکز دانشگاهی سراسر کشور بر یکدیگر در رقابت سالم فرهنگی و هنری، توانمندسازی دانشجویان عرصه فرهنگ و هنر در سراسر کشور،  ایجاد تفاهم و هم افزایی مراکز فرهنگ و هنر در سراسر کشور،  انتخاب آثار برگزیده به منظور معرفی و ارائه توانمندی های دانشجویان سراسر کشور، تقویت حس رقابت و خلاقیت های هنری در میان دانشجویان سراسر کشور ازدیگر اهداف این جشنواره است.

این جشنواره در چهار بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی(اقتباسی و آزاد)، مقالات علمی و پژوهشی و‌سمینار برگزار می شود.

از برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و تألیفات بهرام بیضایی تقدیر خواهدشد.

مهلت ارسال نمایشنامه و فیلم اجرای نمایشنامه خوانی 30آبان ماه 1395 و  مهلت ارسال نمایشنامه های اقتباسی و آزاد  15 آذر ماه 1395 است.  مهلت ارسال مقالات علمی پژوهشی نیز 15 آذر ماه 1395  خواهد بود‌ .

دبیرخانه جشنواره  در تهران، خیابان آزادی،  ابتدای خیابان جمالزاده شمالی، کوچه بزمه، پلاک 2- مرکز فرهنگ و هنر  دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 46 واقع شده است.

تلفن : 66431713 – 66596188 – 66564456 – داخلی 112 .

دبیر علمی این جشنواره مهبود مهرنوش و دبیراجرایی آن سوسن تقی پور هستند.

جشنواره ملی تئاتربهرام بیضایی از پنجم دی ماه آغازشده واختتامیه آن نیز سی ام دی ماه خواهد بود.