به گزارش هنرآنلاین، نمایشنامه‌ "شب بیست و یکم" اثر ماندگار محمود استاد محمد به کارگردانی کامبیز بنان در فرهنگسرای نیاوران خوانش می‌شود. این نمایشنامه در سال 1352 نوشته شد و در 1356 با بازی خسروشکیبایی و بهروز به‌نژاد توسط نویسنده روی صحنه رفت.

نمایشنامه‌خوانی "شب بیست و یکم" ادای دین به بزرگان عرصه‌ ادبیات نمایشی مخصوصاً نویسنده اثر است و با حمایت و صدور مجوز از طرف بنیاد استاد محمد و فرهنگسرای نیاوران انجام می‌شود. قرار است این نمایشنامه‌خوانی روزهای پنجشنبه و جمعه دهم و یازدهم تیرماه ساعت ۲۱ در سالن اصلی مجموعه فرهنگسرای نیاوران انجام شود.

در این اجرا سیدمهرداد ضیایی، حامد شیخی، امیرعلی مسلمی، سیداحمد حسینی، سیدسام بهشتی، محمدعلی پویا و ایلیا بنان بعنوان نقش خوان حضوردارند.

افشین سیاهپوش ترانه سرا و خواننده این اجرا خواهد بود.

این خوانش کاری از گروه نمایش ایلیا است که پیش‌تر آثاری چون اجراخوانی "هیهات" (اثر ناتمام محمود استاد محمد)، "جمعه‌کشی" نوشته اسماعیل خلج، اجرای محیطی "پای سیب با دارچین اضافه"، نمایشنامه‌خوانی "گلدونه خانم" و نمایشنامه‌خوانی "پیراهنی جا مانده در باد" را روی صحنه برده است.

کامبیزبنان کارگردانی این نمایشنامه‌خوانی را برعهده دارد. همچنین دیگر عوامل ابن اجراعبارتند از: مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، دستیار کارگردان: محمدعلی پویا، مدیر اجرایی: الهام صدفی زاده، طراح پوستر: امید آیینه‌چی.