به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، اعضای هیات مدیره این نهاد صنفی در نشستى طولانى با محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.  در این دیدار شهرام گیل‌آبادی، محمد رحمانیان، شکرخدا گودرزی، آرش دادگر، هادی عامل و احسان حاجی‌پور به بیان مسائل و نکات صنفی و اهداف انجمن کارگردانان تئاتر ایران پرداختند. 

در این دیدار اعضا هیئت مدیره این انجمن با تشریح امکانات و ظرفیت ها و اقدامات شکل گرفته از زمان تاسیس این نهاد صنفی در خصوص مسائلی مانند نظارت، دفاع از کیان فکرى و معرفتى تئاتر، رعایت شان هنرمندان، حمایت بى قید و شرط از اجراهای نمایش ها در همه موضوعات از فکرى تا اقتصادى، تعریف سازو کار حمایت از آثار، تشکیل شورای صنفی، مشارکت و استفاده از ظرفیت اعضا انجمن در حوزه های مختلف اجرایی و آموزشی، طرح های پیشرفته تدوین شده توسط انجمن در حوزه اقتصاد هنر و... نکات و پیشنهاداتی را مطرح کردند. 

همچنین محمود سالاری نیز با ابراز خوشحالی از برپایی این جلسه توضیحات مبسوطى  در خصوص موارد مطرح شده ارائه داد. ایشان وظیفه معاونت هنرى را حمایت از تئاتر و تلاش براى ارتقاء و قاعده مند کردن سطح حمایت و پشتیبانى با یارى صنوف اعلام کرد.

سالارى در بخشى از نکات خود به صنوف و قدرت مشارکت آنها در سیاستگزارى و اجراء بسیارى از امور اشاره کرد و گفت: صنوف توانمند باید طرف مشورت و مشارکت در سطوح مختلف کارى در تئاتر کشور باشند.

در این دیدار طرفین خواستار همکاری های بیشتر در حوزه های مشورتی و سیاستگذاری و استفاده از ظرفیت بالاقوه اجرایى در صنوف تئاتر شدند.