به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، شب گذشته ۹ بهمن ششمین نشست از سسلسه نشست‌های عصر کارگردان با حضور اکبر زنجانپور در تماشاخانه عباس جوانمرد برگزار شد. در این مراسم که به همت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران با حضور هنرمندان برای ثبت خاطرات شفاهی تاریخ تئاتر ایران برپا شد از جایگاه اکبر زنجانپور هنرمندباسابقه تئاتر ایران تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این نشست محمد رحمانیان که اجرای برنامه را نیز برعهده داشت با برشمردن ویژگی‌های برجسته هنری کارنامه بازیگری و کارگردانی اکبر زنجانپور اجراهای او را جزو ماندگارترین اجراهای تئاتر ایران دانست که هرگز از یاد علاقه مندان فراموش نخواهد شد.

سپس محمدعلی نجفی با یادآوری خاطرات و همکاری‌هایش با اکبر زنجانپور به ویژه در فیلم سینمایی «گزارش یک قتل» از او به عنوان یکی از درخشان‌ترین بازیگران چند دهه اخیر تئاتر ایران یاد و ابراز امیدواری کرد دوباره فرصت همکاری با این پیشکسوت تئاتر ایران را به دست آورد.

بهزاد فراهانی نیز در سخنانی از رفاقت بیش از پنجاه ساله اش با اکبر زنجانپور و آموختن آئین جوانمردی از او گفت. فراهانی با اشاره به اینکه سال های دور بازیگر اصلی پایان نامه این هنرمند بوده است اجرای آن نقش را یکی از درخشان ترین فعالیت های کارنامه کاری خود دانست. فراهانی در بخشی از سخنان خود به اهمیت احترام به پیشکسوتان اشاره و آرزو کرد این احترام همیشگی و توام با واقعیت باشد.

در ادامه و پس از پخش ویدیویی از نمایش‌های سال های دور اکبر زنجانپور و بازی های این هنرمند، مجید مظفری با دعوت محمد رحمانیان روی صحنه آمد و از حمایت های همیشگی زنجانپور از خود در روزگاری که به تازگی فعالیت های خود را آغاز کرده بود گفت. از روزهایی که به جز اکبر زنجانپور هیچ کس جواب سلامش را نمی داد و حمایت های او بود که مسیر فعالیت هنری را برایش هموارتر کرد.

مسعود دلخواه استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر سخنران بعدی مراسم بود که او نیز از قدرت بازیگری زنجانپور گفت و وی را کاریزماتیک ترین بازیگر تئاتر ایران معرفی کرد.

در ادامه مراسم ایرج راد نیز از روزهایی گفت که نمایش ارزشی والا داشت و همه هنرمندان یار و غمخوار یکدیگر بودند و از دوستی و رفاقت دیرینه اش با اکبر زنجانپور ابراز خوشحالی کرد و گفت به این رفاقت مفتخر است.

آخرین سخنرانی که در این مراسم صحبت کرد شهرام گیل آبادی رئیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران بود که با هیجان بسیاری درباره آثار رادیویی اکبر زنجانپور و روزهای پرفروغ رادیو گفت و به بررسی آثار نمایشی این هنرمند باسابقه و نقش های ماندگار او و همکارانش در رادیو پرداخت.

اکبر زنجانپور نیز طی سخنانی با تشکر از انجمن صنفی کارگردانان بابت برپایی این رویداد از حضور در این مراسم ابراز خوشحالی کرد و در ادامه از مسئولان تئاتر به دلیل خوب نبودن حال تئاتر شهر گلایه کرد و با کنایه عنوان کرد موش ها امکان اجرای مناسب را گرفته‌اند.

در پایان این مراسم نیز تولدی برای اکبر زنجانپور گرفته شد و با حضور سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت لوح تقدیر این موسسه به همراه هدایایی از طرف انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و موسسه هنرمندان پیشکسوت به این هنرمند اهدا شد.

ناصر آقایی، بهرام ابراهیمی، احمدرضا اسعدی، اختر تاجیک، احسان حاجی‌پور، محسن حاجی‌یوسفی، محسن حسینی، محمدجواد حق‌شناس، محمدحسن خدایی، محمدرضا خسرویان، مسعود دلخواه، سعید ذهنی، ایرج راد، محمد رحمانیان، صدرالدین زاهد، اکبر زنجان‌پور، سهراب سلیمی، فخریه سلیمی، آرش سنجابی، شمسی صادقی، جهانگیر طاهری، رضا عربی، عباس عظیمی، بهزاد فراهانی، نوید فرحمرزی، شکرخدا گودرزی، مجید گیاه‌چی، شهرام گیل‌آبادی، منظر لشگری، فریدون محرابی، آرام محضری، مجید مظفری، مهدی میامی، علی میلانی، محمدعلی نجفی، بابک والی و ... از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری بودند که دراین مراسم حاضر شده بودند.

عکس از اختر تاجیک است.