سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "جیرجیرک" نوشته و کار آرش سنجابی از 10 مردادماه ساعت 21 در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه است. بازیگران این نمایش به تهیه‌کنندگی مهدی غلامی سرخه؛ شکیبا آدینه، پویا امینی، پرهام امینی، ایمان اصفهانی، ویدا جوان، رها حاجی زینل، پرستو حمیدی، ستایش رجایی‌نیا، پردیس زارع، نازنین صلح‌جو، دانیال عبادی، رازیما میرزایی، پریسا محسنی، حمیدرضا نعیمی و جواد یحیوی هستند.

آرش سنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "جیرجیرک" گفت: این نمایش در ادامه دیگر آثاری است که تاکنون به صحنه آورده‌ام و جدا از آن‌ها نیست و آن چیزی است که همواره دغدغه آن را داشته‌ام، یعنی رئالیسم جادوئی. فرم‌گرایی، تلفیق تئاتر فیزیکال با فضای مدرن قصه‌گویی، روایت سیالی که در ادبیات شناخته شده است و ورود سیال به تئاتر، دغدغه من در کارگردانی یک نمایش بوده است.

او با بیان اینکه تم این نمایش اعتراف و عدم قطعیت است، عنوان کرد: در این نمایش ما چیزی به نام داستان مدرن داریم که در آن به جای شرح واقعه بیشتر شاهد تاثیرات هستیم. تماشاگر در این نمایش کافی است متوجه جریان شده تا با آن همراه شود.

کارگردان نمایش "مدرسه پینوکیو" درباره مدت زمان تمرینات نمایش "جیرجیرک" یادآور شد: تمرینات این نمایش از یازده ماه پیش آغاز شد و پس از دو ماه با تغییر 3- 4 نفر از بازیگران، با تهیه‌کننده نمایش آشنا شدم و تمرینات از 9 ماه پیش بدون وقفه حتی در زمان پیک ویروس کرونا تاکنون که نمایش به صحنه آمد، ادامه داشت. خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ اتفاقی برای عوامل و بازیگران نمایش طی این مدت نیفتاد.

سنجابی درخصوص اجرای این نمایش در این روزها اظهار کرد: ما نباید تنها رفیق روزهای خوب تئاتر باشیم. ما نیز همچون دیگر صنوف جامعه باید با این ویروس منحوس کنار بیاییم و با آن بجنگیم. در شرایطی که رستوران‌ها و پاساژها به راحتی به فعالیت خود را ادامه می‌دهند، تئاتر نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این امکان را دارد تا به جامعه انگیزه دهد.

نویسنده و کارگردان نمایش "مرگ فیدل" ضمن اشاره به اینکه نمایش "جیرجیرک" از نمایش‌های پرهزینه یک سال گذشته است، تصریح کرد: گروه نمایش بی‌وقفه و پشت هم همچون خط‌شکن میدان مین در این ایام کار کرده به امید اینکه  مخاطبان نیز با رعایت کامل اصول بهداشتی به تماشای نمایش بیایند.

او در ادامه افزود: به اعتقاد من نمایش "جیرجیرک" برحسب اتفاق بهترین کار من است. طی چند اجرایی که داشتیم با اینکه مدت زمان نمایش کمی طولانی است اما شاهد آن نبودم که مخاطبی سالن نمایش را ترک کند و از کار خسته شده باشد. این نمایش تلفیق فیزیکال بدن و بیان است که شاید پیشتر فقط در نمایش‌هایی که من به صحنه آورده‌ام وجود داشته و اکنون به تکامل رسیده است.        

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان : پریسا محسنی، طراح حرکت : رازیما میرزایی، مشاور کارگردان : مازیار فکری ارشاد، طراح صحنه : شهاب شریفی، طراح گرافیک و طراح پوستر : مهدی رایگانی و عکاس : رامتین جهانبان

علاقمندان به تماشای نمایش "جیرجیرک" بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.