سرویس تئاتر هنرآنلاین، مهرداد کوروش‌نیا بازیگر و کارگردان و مدیر تئاتر محراب در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره برگزاری نخستین رپرتوار نمایش‌های سنتی ایران در مجموعه تئاتر محراب گفت: سال گذشته آقای ابراهیم گله‌دارزاده مدیر وقت تئاتر محراب به واسطه اینکه یکی از داوران جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی هم بود با تعامل با دبیر جشنواره برآن شد تا با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی به تعدادی از آثار برگزیده جشنواره در این تماشاخانه امکان اجرا دهد. 

او افزود: بر این اساس پنج نمایش اجرا شده در نوزدهمین جشنواره نمایش‌های به منظور اجرای عمومی در تئاتر محراب انتخاب و معرفی شدند. نمایش‌های "به دنبال بخت" به کارگردانی احمد دهقان، "رخت‌شور شاه" کار علی یدالهی، "خفتگان چشم باز" به کارگردانی جواد انصافی، "بابا کرم" به کارگردانی وحید شاهینی و "چلچراغ" کار رضا علوی بدین منظور انتخاب شدند. به اعتقاد من برگزاری این رپرتوار در تئاتر محراب طرح بسیار خوبی است چراکه باعث تمرکز بخشیدن آثار در یک مجموعه می‌شود و در این شرایط اطلاع‌رسانی مطلوبی صورت می‌گیرد. 

کوروش‌نیا ضمن اشاره به اینکه قرار بر این بود تا نخستین نمایش از این رپرتوار با عنوان "به دنبال بخت" اسفندماه در این مجموعه به صحنه آید، اظهار کرد: متاسفانه با وجود برنامه‌ریزی انجام شده به دلیل تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری اجرای این نمایش به تیرماه موکول شد و این نمایش در این مجموعه به صحنه آمد. اما به دلیل گستردگی شیوع ویروس کرونا، گروه نمایشی پس از چند اجرا از ادامه کار انصراف دادند که به نظرم تصمیم درستی بود. 

او همچنین اضافه کرد: از آنجاکه اکنون در شرایط نامطلوبی به لحاظ گستردگی شیوع بیماری قرار داریم اجرای این نمایش‌ها امکان‌پذیر نیست و ماه آینده نیز وارد ایام محرم و صفر خواهیم شد و براین اساس ادامه برگزاری رپرتوار نمایش‌های آئینی سنتی به بعد از این ایام یعنی آبان ماه موکول خواهدشد. 

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت این روزهای مجموعه تئاتر محراب گفت: این ایام پلاتوهای مجموعه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند و این روزها به امور تاسیسات و تعمیرات این مجموعه رسیدگی می‌کنیم. از پایان هفته نیز قرار بر این است تا با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد ساخت و ساز جدید شویم و دو پلاتو جدید در این تماشاخانه احداث شود. در شرایط به وجود آمده موقعیت خوبی است تا به اموری این‌چنینی رسیدگی شود.