سرویس تئاتر هنرآنلاین، ابراهیم اثباتی رئیس هیئت مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ضرورت ثبت و تعریف مشاغل هنری به عنوان شغل گفت: در صورتی‌که شغل هنرمندان به ثبت رسیده و تعریف شود آن‌ها از بلاتکلیفی رها خواهند شد؛ هرچند که به نظرم اکنون برای ثبت و تعریف مشاغل هنری به عنوان شغل بسیار دیرهنگام است و این اتفاق باید در اوایل انقلاب می‌افتاد. بسیار خوب است که همه هنرمندان اعم از فعالان تئاتر، مجسمه‌سازان، نقاشان و ... دارای ردیف شغلی و کانون و انجمن باشند. تاکنون نیز بخشی از مراحل قانونی این مهم انجام شده است و مابقی آن نیز در حال انجام است.

او همچنین درباره نبود تناسب میان رشد کمی نیروی انسانی و فضای فعالیت هنری عنوان کرد: به نظرم میان تعداد نیروی انسانی و فضای فعالیت تا حدودی تناسب برقرار است اما باید برنامه‌ریزی و تقسیم وظایفی میان گروه‌های هنری صورت گیرد چراکه در شرایطی که فضای فعالیت افزایش یابد و تعداد آثار بیشتری ارائه شود اما استقبال مخاطبان از آن‌ها مطلوب نباشد، بی‌فایده خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر در ادامه افزود: به اعتقاد من باید حمایت‌های دولتی از آثار هنرمندان افزایش یابد. در همه جای دنیا فعالیت‌های فرهنگی و هنری مورد حمایت دولت است حتی آثاری که در فضاهای خصوصی اجرا می‌شوند. نیروی انسانی در فضای هنری چندان زیاد نیست و برای همه فضا به منظور فعالیت موجود است اما حمایت‌های دولتی از هنرمندان کافی نیست.

او همچنین اضافه کرد: فعالیت در هر یک از عرصه‌های هنری تنها منوط به تحصیل در رشته مربوطه نیست بلکه نیازمند کارآمدی فرد است و در این صورت شرایط فعالیت نیز پیش خواهد آمد. در مجموع به نظرم باید آثار هنری از سوی دولت، مردم و تهیه‌کنندگان مورد حمایت قرار گیرند؛ چراکه آن‌ها سه بازوی بسیار مهم هستند.

ابراهیم اثبانی در پایان صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های خود در این روزها گفت: اکنون که به دلیل تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خانه به سر می‌برم؛ اما پس از گذر از این ایام یک کنسرت برگزار خواهم کرد. البته خردادماه قصد سفر به کشور آلمان به منظور اجرای نمایشی با حضور یک آهنگساز و یک بازیگر را داشتیم که به دلیل شرایط ایجاد شده اجرای این نمایش به مهرماه موکول شد که اطلاعات تکمیلی آن را منتشر خواهم کرد.