به گزارش هنرآنلاین، امشب اول بهمن ماه ، نمایشنامه "چهل گیس" در برنامه "ردپای قلم" رادیو نمایش بررسی می‌شود.  

ژاله محمدعلی تهیه کننده "ردپای قلم"، ضمن اعلام این مطلب افزود: در برنامه امشب نمایشنامه "چهل گیس" نوشته حسین جمالی توسط ایوب آقاخانی نقد و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در بخش "گزارش یک تمرین" هم به نقد نویسندگی نمایش رادیویی "آتش در برابر آتش" از زهرا کولیوند می‌پردازیم. در بخش "ایده تا متن" ایوب آقاخانی به آموزش نمایشنامه‌نویسی می‌پردازد.

برنامه "ردپای قلم" به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی، نقد و کارشناسی ایوب آقاخانی، گویندگی بهناز بستان دوست، سه شنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود که نگاهی به حوزه ادبیات نمایشی در ایران و جهان دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو نمایش را بر روی موج اف ام ردیف ۵ و۱۰۷ مگاهرتز بشنوند.

 

"باغ وحش شیشه‌ای" در ارسباران خوانده می‌شود

اجرای نمایش‌نامه‌خوانی "باغ وحش شیشه‌ای" به تهیه‌کنندگی امین زندگانی روز شنبه 5 بهمن ماه از ساعت 20 در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

"باغ وحش شیشه‌ای" نوشته تنسی ویلیامز روایت یک درام اجتماعی قدرتمند که برخلاف فضاهای ذهنی شخصیت‌هایش ریشه‌های عمیقی در تحولات اجتماعی موردنظر نویسنده را نشانه می‌رود، این نمایش به سرپرستی بورژین عبدالرزاقی، کارگردانی شقایق بهزاد مهر و با بازی نگار افراشته، الهه جعفری، مهدی صمیمی، صدف کوهی و علی مولایی اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی سیدخندان، بالاتر از سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند. تلفن گویای 20-22872818 داخلی 119 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.    

 

پوستر نمایش "شنگن" منتشر شد

همزمان با آغاز پیش فروش بلیت نمایش "شنگن" به نویسندگی غلامرضا یزدانی، کارگردانی مجتبی فلاحی و تهیه کنندگی مائده اعتمادی، از پوستر این نمایش به طراحى سجاد حسینى رونمایى شد.

مجتبى فلاحى که پیش از این کارگردانى نمایش‌هاى "تو این چیه"، "مخزن"، "خواھش میکنم"، "کالیوگا"، "آرزوھای بزرگ آرزوی کوچک"، "سرزمین موشها"، "کابوس نیمه شب"، "سیندرلا دختر آمیرزا از فرنگ برگشته"، "دو دلقک و نصفی"، "خواھش می‌کنم"، "آیا می‌شناسید راه شیری را؟"، "منطقه صفر"، "درستکارترین قاتل دنیا" و "سکوی پرش" را به عهده داشته است، به زودی با نمایش "شنگن" به صحنه تئاتر باز می‌گردد.

روزبه انصاری، شهاب حیدری، مصطفی دهقانی اشک، سپنتا سکوتی، مهرنوش مسعودیان، بهار موسوی، کوشا نشتایی، مجید وهابی، مصطفی ملک مکان و مجتبی فلاحی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مدیر تولید: مهرداد پارسا، دستیار کارگردان: رمیصا صمدی، طراح گرافیک و تیزر: سجاد حسینی، صدا و تصویر: امین لطفی، غلامرضا یزدانی، تلفیق، ترکیب و تنظیم موسیقی: مجتبی فلاحی، مشاور طراحی صحنه و لباس: سمانه احمدی مطلق، مدیر صحنه: سارا روزی طلب، منشی صحنه: شیما ملکی، مدیر تبلیغات: مریم شریعتى، رسانه و تبلیغات مجازى: گروه هنرى پژواک.

نمایش "شنگن" از ٦ بهمن ماه هرشب به جز شنبه ها ساعت ٢٠:١٥ در پردیس تئاتر شهرزاد روى صحنه مى‌رود.

علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتى بلیت این نمایش مى‌توانند به سایت ایران نمایش مراجعه کرده و یا با شماره ٠٩٣٥٥٦٢٩٨٢٢ تماس بگیرند.

 

اجرای "بانوی بی‌نشان" در فرهنگسرای نیاوران

تئاترواره میراث (بانوی بی نشان) نوشته امید نژاد کاظم و کارگردانی محسن رضائی از 7 بهمن در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

در این برنامه دو کارشناس در خصوص شخصیت و زندگی والای حضرت فاطمه زهرا (سلام الله) صحبت می‌کنند و سه بازیگر در ارتباط با موضوعات مطرح شده به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین قرار است در فضای باز فرهنگسرای نیاوران دو چادر، یکی برای آموزش نقاشی با موضوعات مذهبی به کودکان و دیگری برای بحث و گفت‌وگو با مردم برپا شود.

امید نژاد کاظم نویسنده، محسن رضائی کارگردان و  دکتر آرش بغدادچی تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.

بازیگران این نمایش عبارتند از: امید شهرابی، علیرضا مینائی، علی ملایری، رادین حسینی، سینا سعیدی و محمد جواد رفیعی.

نمایش تئاترواره میراث (بانوی بی‌نشان) از 7 تا 11 بهمن ساعت 19 و 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا می‎شود. حضور در این برنامه آزاد و رایگان است و علاقمندان می‎توانند جهت رزرو این برنامه  به سایت تیوال و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

 

"نگهبانان تاج محل" به زبان انگلیسی به صحنه می‌رود

نمایش انگیسى "نگهبانان تاج محل" به نویسندگى راجیو جوزف، کارگردانى دانیال خجسته و تهیه‌کنندگى دپارتمان هنرهاى نمایشى سفیر به مدت ٣ روز از چهارشنبه ٢ بهمن ماه در سالن مستطیل روى صحنه مى‌رود.

این نمایش به زبان انگلیسى اجرا خواهد شد و دانیال خجسته و کمال عبدى بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است: همایون و بابر نگهبانان تاج محل هستند اما شب قبل از رونمایی از این بنای باشکوه وظیفه‌ای به این دو سپرده می‌شود که زندگی آنها را دگرگون می‌کند. بیست هزار خون ریخته شده در عوض جاودان شدن شکوه تاج محل چه اهمیتی دارد؟

این نمایش از ٢ بهمن ماه به مدت ٣ شب در سالن مستطیل واقع در خیابان شریعتی، قلهک، خیابان یزدانیان شماره ١٥ ساعت ١٨ روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان جهت تهیه اینترنتی بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کرده و یا با شماره ٨٨٣٤٧٤٩٠ تماس بگیرند.