سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "شک" نوشته جان پاتریک شنلی با ترجمه آزاده شاهمیری و کارگردانی سعید داخ از روز گذشته اول بهمن‌ماه ساعت 21 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه است و بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه، هادی سبزه‌ئی، پونه عاشورپور، حانیه میرزاحسینی و الهه اصغری هستند.

سعید داخ در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه "شک" به منظور اجرا گفت: "شک" اثر نمایشی بسیار معروفی است که فیلمنامه آن هم نوشته شده و فیلمی از این اثر نیز ساخته شده است. همواره به این نمایشنامه علاقمند بودم و درصدد آن بودم تا روزی آن را روی صحنه آورم هرچند که پیش از این آن را اجرا کرده بودم اما از آن‌جا که در آن زمان امکانات محدودی در اختیار داشتم، اجرا برایم چندان رضایت‌بخش نبود و همواره دغدغه آن را داشتم تا اجرای مطلوبی از این اثر داشته باشم.

او با بیان اینکه تمرینات نمایش حدود سه ماه به طول انجامید، درباره موضوع و مضمون نمایش "شک" عنوان کرد: همانطور که از نام این نمایش مشخص است این اثر درباره شک و تردید است و به این موضوع می‌پردازد که شک چگونه می‌تواند زندگی را دگرگون کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش اظهار داشت: سبک و فضای اجرایی نمایش "شک" کاملاً رئالیستی است و اجرای این نمایش نیز فضایی همچون دیگر کارهایی که روی صحنه آورده‌ام را داراست به این معنی که صحنه‌ها در یکدیگر دیزالو می‌شوند و از روش‌ها معمول در طراحی صحنه این نمایش استفاده نکردم و پیشبرد داستان برایم حائز اهمیت بوده است.

داخ درباره طراحی صحنه نمایش تصریح کرد: طراحی صحنه نیز کاملاً رئالیستی است و صحنه فضای یک کلیسا و اتفاقاتی است که در آن رخ می‌دهد.

او درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه اصلی در اجرا یادآور شد: در صورتی‌که در نظر داشتم نمایشنامه اصلی را روی صحنه آورم، اجرا قریب به دو ساعت بود و از آنجا که این زمان از حوصله مخاطب خارج است بنابراین بی‌آنکه محتوا و داستان اصلی، مفهوم خود را از دست دهد آن را کوتاه کرده و مدت زمان اجرای نمایش "شک" اکنون یک ساعت است.

سعید داخ در پایان صحبت‌‌هایش گفت: این نمایش با حضور جوان‌هایی روی صحنه آمده است که پیش از این در دو یا سه نمایش دیگر نیز ایفای نقش کرده‌اند اما به هر حال در ابتدای راه هستند و چهره‌های شناخته شده‌ای ندارند. از مخاطبان و تماشاگران تئاتر انتظار آن را دارم که به تماشای آثار نمایشی با حضور جوان‌ها نیز بنشینند و هرچند که در نظر ندارم بگویم که تماشاگر دیگر آثار نمایشی با حضور چهره‌ها نباشند اما از جوان‌ها هم حمایت کنند چراکه آن‌ها آینده بازیگری تئاتر ما هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: گروه صنعتی و بازرگانی مستر، طراح لباس: کیهانه نژاد محمودی، مدیر اجرایی: مجید داخ، طراح نور: ایمان نظری، مدیر تبلیغات: فریبا جدیدی، مدیر هماهنگی: شهرآشوب مفتاحی، طراح صحنه: هادی سبزه‌ئی، موسیقی: میثم احمدی، عکاس: فاطمه شهبازی، دستیار کارگردان: رعنا رعنایی‌مهر و طراح پوستر: محمدصادق زرجویان.