سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "سه کیلو 250 گرم" به نویسندگی مهدی زندیه و کارگردانی محسن نجار حسینی از 7 مهرماه ساعت 19:30 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این نمایش محمد نادری، مرتضی حسینی، نسا یوسفی، پانته‌آ مهدی‌نیا، مهتاب وجدانی، امیرحسین آقایی و هادی شیخ‌الاسلامی هستند.

محسن نجار حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب این نمایشنامه و اجرای آن گفت: ایده این نمایشنامه از مهدی زندیه بود که از فروردین‌ماه کار بر روی ایده را آغاز کردیم و تحقیقات‌مان را شروع  و اوایل تیرماه روند شکل‌گیری نمایشنامه صورت گرفت. یکی از جذابیت‌های این نمایشنامه بررسی یک سری از مسائل اجتماعی است. شاید ترسی نسبت به اجرای نمایشنامه‌های رئالیستی وجود داشته باشد چراکه بسیار در معرض قضاوت قرار می‌گیرند و همین موضوع برای من بسیار جذاب بود و به همین دلیل از گذشته علاقمند بودم که نخستین کارم، اجرای یک نمایشنامه رئالیستی و اجتماعی باشد.

او درباره موضوع و مضمون این اثر عنوان کرد: موضوع این نمایش درباره بررسی اتفاقات و مسائلی است که در قشر مشخصی از خانواده‌های امروزی رخ می‌دهد.

نجارحسینی با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود 2 ماه به صورت فشرده به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش یادآور شد: این نمایش فضایی کاملاً رئالیستی دارد و برشی از یک اتفاق است که مخاطب با آن همراه شده و با این فضای واقع‌گرایانه همذات‌پنداری می‌کند. این نمایش بیشتر برای مخاطب عام تئاتر است و تماشاگر می‌تواند با تک تک شخصیت‌های نمایش همذات‌پنداری کند.

این کارگردان تئاتر درباره طراحی صحنه این اثر گفت: طراحی صحنه این نمایش نیز رئالیستی است. داستان نمایش "سه کیلو 250 گرم" در کارگاهی رخ می‌دهد و المان‌ها، آکسسوارهای و قسمت‌هایی از این کارگاه کاملاٌ مخاطب را با خود همراه می‌کند.

او درباره موسیقی این اثر نمایشی اظهار کرد: این نمایش دو بخش موسیقی دارد؛ موسیقی آغاز کار که القاکننده فضای کوچه بازار است و یک موسیقی نیز در پایان نمایش پخش می‌شود.

محسن نجار حسینی در پایان صحبت‌هایش گفت: من فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر و معماری هستم و نمایش "سه کیلو 250 گرم" نخستین تجربه کارگردانی من در عرصه تئاتر است. در این نمایش یک بازیگر افغان ایفای نقش می‌کند که تاکنون در نمایشی حضور نداشته و اکنون در کنار بازیگران باسابقه و حرفه‌ای مشغول فعالیت است. مرتضی حسینی در روند برگزاری تست بازیگری از میان 50- 60 نفر از هموطنان افغان انتخاب شد. او توانسته در این نمایش اجرای قبولی داشته باشد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: محسن نجارحسینی، مدیر تولید: آرمان خوزستانی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: شکیلا شرافتمند، طراح گرافیک و موشن گرافی: سیدمحمدمهدی موسوی، طراح صحنه: علی پوراحمدیان، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح لباس: مهسا جهانی، طراح گریم: نیلوفر مرسل‌وند، طراح صدا و آهنگساز: اشکان آراد، طراح و ساخت تیزر: استدیو خطی (شهرام خطی)، تصویر بردار: محمد جوادیان، مجری گریم: سمیرا ترابی، ساخت دکور: محمد سلطانی، مدیر صحنه: صالح رجائی، دستیاران صحنه: امیرحسین کرمانی و صادق شاهمرادی، اپراتور نور و صدا: امیرحسین نامور، عکاس: سارا ثقفی، روابط عمومی: ندا کاوندی و حامی تبلیغات مجازی: تهران تماشا.

علاقمندان به منظور تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.