به گزارش هنرآنلاین، از هفته جاری دو تجربه اجرایی جدید در تالار قشقایی و یک اثر تازه در کارگاه نمایش روی صحنه خواهند رفت.

 "نیست" عنوان اجرایی به نویسندگی امین عظیمی و کارگردانی حُسنیه زاهدی است که از روز دوشنبه 22 مهر ماه ساعت 18 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان به صحنه می‌رود. در این نمایش شیرین جَروقی، مهدیس حیدری، سایان فرخی و آوا متوقع  به عنوان بازیگر حضور دارند. نیست تجربه‌ای بر پایه ظرفیت‌های تئاتر مستند است و روایتگر زنانی است که در اضطراب ناپدید شدن یک زن دیگر از ترس‌ها و نگرانی‌هایشان می‌گویند.

"جنگنامه غلامان" بر اساس نمایشنامه‌ای از بهرام بیضایی و با کارگردانی محسن حسینی است که از روز  پنجشنبه 18 مهر ماه ساعت  18 به مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 35 هزار تومان در تالار قشقایی اجرای خود را آغاز کرد. در این نمایش الهه مونسی، لی لی جنیدی، مرجان صادقی، فاطمه صارمی، مریم آشوری و شقایق سرمدختی به عنوان بازیگر حضور دارند. جنگنامه غلامان از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌های نمایش ایرانی همچون تخت‌حوضی نگاهی ضد جنگ را انعکاس می‌دهد.

در همین تالار اجرای جدید دیگری با عنوان "تالاب هشیلان" به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی و بازی نوشین تبریزی، افشین سلیمان پور، مسعود شاکرمی، یعقوب صباحی، محمد صدیقی مهر، آیه کیانپور و اتابک نادری از روز 18 مهر ساعت 20 با مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان میزبان علاقه‌مندان تئاتر است. "تالاب هشیلان" یک درام خانوادگی است که در جشنواره نمایشنامه‌خوانی مولوی مقام اول نویسندگی را کسب کرده است.

نمایش "روایت فرزانه از جمعه 14 آبان" به نویسندگی و کارگردانی محمد زیگساری و بازی  بیتا معیریان، مهرداد مصطفوی، بهاره ریاحی، پرهام یدالهی و باران وقار کاشانی هم ساعت 19:30 با مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان نیز همچنان در تالار سایه مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان است. 

"سرزمین پدری" نمایش دیگر تالار سایه است که ساعت 18 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان  به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی و بازی پری بارانی، محمد قاسمی، مجتبی شجاعی، ملینا قدیمی، شکیلا سماواتی، امیر یوسفی و محمد علی رحمانی روی صحنه رفته است که خوانشی متفاوت از نمایشنامه مده آ اوریپید است.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.

 

"لباس جدید پادشاه" در سنگلج به صحنه می‌رود

لادن نازی در دومین تجربه کارگردانی خود نمایش "لباس جدید پادشاه" نوشته فرزاد فخری زاده را در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌برد.

|لباس جدید پادشاه"  روایت‌گر یک طنز انتقادی از یک واقعه تاریخی است که مثل اثر قبلی همین کارگردان (شاهکار- جمالزاده) در  یک فرم تلفیقی از تکنیک‌های بازیگری و تئاتر عروسکی به اجرا در می‌آید.

 "لباس جدید پادشاه" از آبان ماه ۱۳۹۸ به صحنه خواهد رفت.

در این نمایش، محسن خیمه دوز به عنوان دراماتورژ،  مهرناز عباسی طراح لباس، مهدی خان احمدی طراح صحنه، امیر سلامی آهنگساز، لادن مهران زاده، طراح عروسک و مائده ندیمی، دستیار و برنامه ریز، اجرای آن را همراهی می‌کنند.

 

"اتاق جادویی" در تالار هنر افتتاح شد

نمایش "اتاق جادویی" به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی در هفته ملی کودک و با حضور هنرمندان و مجریان محبوب برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون از جمله رضا فیاضی، گیتی خامنه، الهه رضایی، مجید جعفری، بهروز خوش فطرت و افسانه مصدق در تالار هنر افتتاح شد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: "هوتن پسری که عاشق سرزمین عجایب است با ذهن خلاق‌‌اش اتاق خود را تبدیل به سرزمین عجایب می‌کند. او هربار که درس می‌خواند داستان‌های عجیب کتاب از جمله موجودات فضایی و پروانک را به اتاقش می‌آورد و با اتاق جادویی خود داستان‌های شگرفی می‌آفریند."

مدیر پروژه نمایش "اتاق جادویی" رضا دادگر و مدیر تبلیغات و رسانه فریبا جدیدی است.

میترا شجاعی، ژیلا آل رشاد، محمد رضا چرختاب، مجید قادری، آرش شهبازی، سمیه باباوند، فاطمه مصدقی و صبا نظری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل نمایش "اتاق جادویی" عبارتند از: مشاور رسانه و تبلیغات: امین کردبچه، امور هماهنگی و روابط عمومی: شهرآشوب مفتاحی،آهنگساز: شروین عباسی، طراح صحنه: پیام عزیزی، طراح لباس: سارا جوادی، طراح حرکت: مجید قادری،طراح پوستر و بروشور: مهدی طالقانی، طراح نور: کیوان ضیاپور، طراح گریم: لیلا پریشان، طراح فنی و دکوراتور: سپیده حسینی، برنامه‌ریز: نرگس عزیزی، منشی صحنه: طلا بوارد، مدیر صحنه: سمیه کاظمی، شاعر: دکتر رامین کاظمی و موسیقی:

فلوت و پیکولو: مونا طاهریان، فلوت، ملودیکا و کالیمبا: شروین عباسی، ابوا: نازنین احمدزاده، کلارینت و ساکسفون تنور: هومن نامداری، گیتار بیس: سروش خشنود و ملودی ترانه‌ها و آواز: مهناز غمخوار، عکاس و فیلمبردار: ایلیا نبوی و ساخت تیزر: محمد چرختاب.

 نمایش "اتاق جادویی" هر روز بجز شنبه‌ها و ایام سوگواری ساعت 18 به مدت سی شب برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده به روی صحنه می‌رود.

                                         

آغاز اجرای نمایش "کبوتری ناگهان" مصادف با روز جهانی عصای سفید

نمایش "کبوتری ناگهان"  به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی و با حضور 8 بازیگر نابینا از 23 مهرماه ساعت 20 مصادف با روز جهانی عصای سفید و نابینایان در پلاتوی اجرای مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

"کبوتری ناگهان" روایت حال و روز زنان اندرونی در خانه‌ای قجری است، خانم خانه به نام نزهت‌جهان نمی‌تواند برای فروغ حشام فرزندی به دنیا بیاورد. از این رو شوهرش زن دیگری به نام صنم  اختیار کرده و دده‌های خانه درصدد این هستند که این مسئله را به او به یک طریقی بگویند و....

ندا سلیمانی، مریم دیهیم بخت، شیما شوری، معصومه عطائی، زهره مسعودی، حمید رضا کیانی خواه، زهره سادات میرشفیعیان و معصومه رزم آهنگ بازیگران این نمایش هستند.

جواد مرآتی (‌طراح صحنه، لباس، آکسسوار، ماسک و نور)، ،نسترن حسین (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، (شیوا آریایی) دستیار دوم کارگردان، دکتر محمد محمدپور (روانشناس)، جواد مرآتی، نسترن حسین، غلامرضا عربی(ساخت ماسک)، دکوراسیون ناوک، غلامرضا عربی و حمید رحیمی‌نیا (ساخت دکور)، سهیلا یافتیان، سمیه مسعودی، مریم دیهیم بخت، اعظم سلیمانی (دوخت لباس)، مهرپاد زحمتکش (کمانچه و تمبک)، نویدنوبخت (آواز، سنتور، تمبک، ساخت و تنظیم ملودی)، نسترن حسین (تنبورین، ساز باران و آواز)، فاطمه عبدالرحیمی (طراح پوستر و بروشور)، مینا قانع، مجتبی بروشکی (عکاس)، علیرضا عباسی (مدیر روابط عمومی) و الهه حاجی زاده (مشاور رسانه) دیگر  عوامل این نمایش است.

لازم به اشاره است که نمایش نمایش "کبوتری ناگهان" به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی از 23 مهرماه ساعت 20 در پلاتوی اجرای تئاترشهر به روی صحنه می‌رود. علاقمندان برای تماشای این نمایش و خرید بلیت می‌توانند به سایت تیوال یا گیشه تئاتر شهر مراجعه کنند.

 

نمایندگان تهران در مجلس به تماشای "رگ" نشستند

نمایش "رگ" در آخرین شب اجرای خود میزبان هنرمندان و نمایندگان تهران بود و ایوب آقاخانی آن را به کسانی که برای بهتر شدن اوضاع تئاتر کشور قدم برمی‌دارند و مخاطبان همراه و همدل تئاتر تقدیم کرد.

شب گذشته 19 مهر ماه آخرین اجرای نمایش "رگ" به کارگردانی ایوب آقاخانی در حالی به روی صحنه رفت که میزبان نمایندگان مجلس همچون علیرضا رحیمی، مهدی شیخ، محمود صادقی و هنرمندانی از جمله هادی مرزبان، شهرام گیل‌آبادی، حسین کیانی، الهام پاوه نژاد، حسین مسافر آستانه، معصومه کریمی، منظر لشکری، رضا بهشتی، پریسا عشقی، امیرحسین شفیعی و آیدین الفت بود.

ایوب آقاخانی در پایان این نمایش آن را به تمام کسانی که برای بهتر شدن اوضاع تئاتر کشور قدم بر می‌دارند و مخاطبانی که با همراهی و همدلی موجبات انگیزه بیشتر در هنرمندان را فراهم می‌آورند، تقدیم کرد.

او گفت: در دورانی که برای بقا در تئاتر باید شگردهای فریبنده برای کارناوال رنگها به کار برد، توفیق و گرمای اجرای "رگ" که باحضور پرشکوه تماشاگران بهره‌ور بود، یک بار دیگر با کمک و همدلی تماشاگران فهیم یادآور شد که گونه دیگر تئاتر که نگاه صادقانه‌تری به مضمون، صحنه و مخاطب دارد هنوز زنده است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر افزود: این رهاورد و امید بزرگی است که تماشاگران "رگ" آن را در سی و سه شب به گروه تئاتر پوشه اهدا کردند که از آنها سپاسگزاریم.

"رگ" که ایستادگی سه مرزبان در منطقه مرزی ارس در شهریور ۱۳۲۰ مقابل لشکر شوروی در جنگ جانی دوم را روایت می‌کرد، در طول اجرای خود با استقبال خوب مردم، هنرمندان، مدیران فرهنگی و هنری و اهالی اندیشه روبه‌رو شده بود و افرادی همچون مسعود پزشکیان، علیرضا رحیمی، مهدی شیخ، محمود صادقی، احمد مازنی، طیبه سیاوشی، پروانه سلحشوری، فرید موسوی، اصغر مسعودی و محمد اسماعیل سعیدی از نمایندگان مجلس و مهدی افضلی، مهدی شفیعی، محمد رحمانیان، گلاب آدینه، افشین هاشمی، حمیدرضا نعیمی، شیرین یزدان بخش، ارمغان بهداروند، لیلا بوشهری، مونا فرجاد، المیرا دهقانی، مهرداد خوشبخت، الهام نامی، الهم جعفرنژاد، کتانه افشاری، بهناز نازی، کیهان ملکی، رویا فلاحی، احمد امینی، اتابک نادری، لیلا بلوکات، شهرام کرمی، حمید منوچهری، یعقوب صباحی، نگار عابدی، هادی عطایی، علی میلانی، عباس اقسامی، روزبه حصاری، شهاب الدین مجدی، محسن حسینی، سیروس همتی، سعید اسدی،هادی مرزبان،پرویز پورحسینی،آیدین الفت،روزبه سجادی حسینی، نورالدین حیدری ماهر، حسین کیانی، الهام پاوه نژاد، امیرحسین شفیعی، معصومه کریمی، حمید نیلی و ... به تماشای آن نشستند.

برزو ارجمند، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، الهه شه‌پرست، محسن بهرامی، بهناز بستان دوست و هلن بهرامی در جدیدترین نمایش گروه تئاتر پوشه نقش‌آفرینی کردند.