سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "دریم لند" به نویسندگی صبا نجاتی و کارگردانی مرتضی جلیلی‌دوست از 13 مردادماه ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح و صبا نجاتی هستند. نمایش "دریم لند" در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی اجرا شده و موفق به دریافت تندیس بهترین اجرا، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری مرد و بهترین تیزر و همچنین تقدیر متن و طراحی لباس و کاندید بازیگری زن شده و این اثر نمایشی بهترین نمایش برگزیده برای اجرای عمومی از این جشنواره شده است.

مرتضی جلیلی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تغییرات اعمال شده در اجرای عمومی این نمایش نسب به اجرای این اثر در جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: اکنون در اجرای عمومی این نمایش، یک صحنه از اثر را کاملاً حذف کرده‌ایم و دو صحنه دیگر به این نمایش اضافه شده است، ضمن اینکه طراحی صحنه و نور کاملاً تغییر کرده است. بیس و پایه اصلی نمایش همچون اجرای آن در جشنواره تئاتر دانشگاهی است و تغییرات در جهت بهبود روند اجراست.

کارگردان نمایش "تجزیه" ضمن اشاره به اینکه تمرینات نمایش "دریم لند" حدود 8 ماه به طول انجامیده است، درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش عنوان کرد: سبک اجرایی این اثر برگرفته از فضای سینمای صامت چارلین چاپلین است. جنس بازی‌ها همچون این نوع سینما، سریع و به سرعت است و تلاش کرده‌ایم تونالیته رنگ خاکستری در طراحی صحنه و لباس داشته باشیم.

او همچنین اضافه کرد: ویژگی این اثر بی‌کلامی و موزیکال بودن آن است و موسیقی از جذابیت‌های این نمایش به شمار می‌رود. بازنمایی سینمای صامت در "دریم لند" صورت می‌گیرد و از جایی به بعد مخاطب با دفرمی و شکستگی فضا روبرو می‌شود.

جلیل‌دوست در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که چنین سبک و فضایی را در تئاتر ایران ندیدم با تمام دشواری‌هایش بسیار علاقمند به ساخت آن بودم. شاید این سبک اجرایی پیش از این در ایران بوده است اما در بررسی و جستجوهایی که داشتم با آن مواجه نشدم اما از طریق فضای مجازی دیدم که این سبک اجرایی در خارج از ایران اجرا شده است.

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش با ابراز گلایه نسبت به دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی به دلیل پرداخت نشدن کمک هزینه و جوایز شرکت‌کنندگان در این رویداد تصریح کرد: با اینکه حدود 3 ماه از برگزاری این جشنواره می‌گذرد اما کمک هزینه گروه‌ها که مبلغ بسیار ناچیزی است و نهایتاً باید تا یک هفته پیش از جشنواره پرداخت شود تاکنون پرداخت نشده است. همچنین جوایز نفرات برتر نیز تاکنون به آن‌ها اهدا نشده است. طی پیگیری‌های انجام شده به ما اعلام کردند که وزارت علوم فعلاً بودجه‌ای برای پرداخت بدهی‌های خود ندارد و مشخص نیست که تا چه زمانی بدهی‌ها پرداخت شود.

دیگر عوامل نمایش "دریم لند" عبارتند از: تهیه‌کننده: نوید محمدزاده، مدیر پروژه: روح‌اله زندی‌فرد، طراح صحنه و لباس: سعیده خان بابایی، آهنگساز: مهبد شیروانی، طراح صدا: وصال جواهری، طراح نور: رضا خضرایی، طراح گریم: مهرنوش مشهدی، طراح گرافیک: متین حبیبیان، ساخت تیزر: محمد نوحی، دستیار صحنه و لباس: آوا میرشاه ولد، دوخت لباس: الهه احدی فرد، ساخت دکور: سیامک پیرمحمدی، فرید پیر محمدی و علی نجاتی و دستیار کارگردان: علیرضا محمدی و حمید نادری.

علاقمندان به منظور تماشای این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.