سرویس تئاتر هنرآنلاین: علی پویان کارگردان و مدرس تئاتر که نمایش "گالیله" را سال 96 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آورد در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: پیشنهاد این نمایش را برای اجرا در بخش میهمان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با نادر برهانی مرند دبیر این جشنواره مطرح کردم و قرار بود این اثر در این رویداد روی صحنه بیاید اما اجرای آن میسر نشد و از این روی بسیار گله‌مند هستم.

او ضمن اشاره به اینکه اکنون مشغول تحقیق و پژوهش بر روی متنی از شاهنامه به عنوان "چنین گفت سیمرغ" هستم، خاطرنشان کرد: این اثر نمایشی برگرفته از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است. "چنین گفت سیمرغ" متکی بر نمایشنامه، حرکت و موسیقی زنده است.

پویان در ادامه افزود: پیرو مذاکراتی با مدیرعامل بنیاد رودکی قرار بر این شد تا این اثر نمایشی مهر سال 98 و یا اردیبهشت ماه 99 در تالار وحدت روی صحنه برود چرا که ساختار آن مناسب این تالار نمایشی است.

این مدرس با بیان اینکه اکنون مشغول کار بر روی نمایش "مکبث" شکسپیر با رویکردی مدرن است، عنوان کرد: در نظرم دارم تا این نمایش را سال 98 در مجموعه تئاترشهر روی صحنه آورم و در این زمینه نیز مذاکراتی با مدیریت این مجموعه داشته‌ام. به صورت غیر رسمی با بازیگرانی گفت‌وگو داشته‌ام اما هنوز به توافق نهایی نرسیدیم.

او همچنین اضافه کرد: سال 97 در عرصه تئاتر سال خوبی برای من نبود اما جرقه‌هایی به لحاظ اجرا در سال‌های بعد زده شد. در این سال سالن‌های خصوصی بارقه امیدی را در دل من ایجاد کردند اما سالن‌های دولتی به جز نمایش آقای مسعود دلخواه، ضعیف بودند که به نظرم این موضوع به ضعف مدیریت فرهنگی باز می‌گردد.