به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، علاقه‌مندان به این نمایش بزرگ میدانی که قرار است از ششم آبان ماه در مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرا شود، می‌توانند از طریق سامانه‌ موبایلی #۲۲۲*۷۸۰* و یا به‌صورت حضوری در محل اجرای نمایش نسبت به تهیه بلیت‌های این نمایش اقدام کنند.

همچنین ستاد اجرایی این نمایش سامانه ۱۳۷و پایگاه اینترنتی www.tehran.ir را برای اطلاع‌رسانی درباره این رویداد بزرگ فرهنگی در نظر گرفته تا علاقه‌مندان بتوانند اطلاعات لازم درباره این نمایش را دریافت کنند.

براساس این خبر، علاقمندان در صورت تهیه سامانه‌ تلفن همراه لازم است نیم‌ساعت پیش از اجرای نمایش و در صورت علاقه‌مندی به تهیه بلیت به‌صورت حضوری یک ساعت پیش از اجرای نمایش در محل اجرا حضور یابند.

نمایش "رسول" به‌عنوان بزرگترین نمایش میدانی کشور از ۶ تا ۱۸ آبان ساعت ۱۹ تا ۲۱ در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد هر شب به روی صحنه خواهد رفت. در این نمایش که حمیدرضا نعیمی، حبیب دهقان نسب و کاظم هژیرآزاد و بیش از ۱۷۰ هنرمند به روی صحنه خواهد رفت، داستان زندگی تولد تا مرگ مردی در تهران قدیم روایت می‌شود که دچار تحولات اساسی در مسیر زندگی می‌شود.

طراحی و اجرای دکورهای تاریخی از تهران قدیم از مهمترین ویژگی‌های این نمایش بزرگ میدانی است.

مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد شامل مجموعه‌ای از بخش‌های فرهنگی و گردشگری شامل بوستان حضرت ابراهیم موسوم به بوستان آب و آتش، مجموعه گنبد مینا، مجموعه برج پرچم، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب، پل طبیعت و دیگر بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است که در فضایی وسیع به‌خدمت‌گزاری به مردم تهران می‌پردازد.

7Q8B7080

سرانه فرهنگی مردم تهران در مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس آباد افزایش می‌یابد

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: "ما در حال افزایش سرانه‌های فرهنگی در اراضی عباس‌آباد هستیم و با تشکیل شوراهای فکری در حوزه‌هایی مانند فرهنگی، گردشگری، رسانه و.. تلاش شده است این مجموعه تبدیل به قطب و قلب فرهنگی پایتخت شود."

سید محمد حسین حجازی در ادامه افزود: اگر ما به تولید محتوا و افزایش سرانه فرهنگی در شهر اعتقاد نداشته باشیم، به طور طبیعی وقت‌مان به هدر خواهد رفت و در آینده با مشکلاتی رو به رو می‌شویم.

وی ادامه داد: بنای ما بر این است که بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را به اتمام برسانیم و از ذخیره‌ای که این نظام برای اراضی عباس‌آباد ایجاد کرده است، استفاده کنیم.

حجازی با اشاره به اجرای میدانی نمایش رسول در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تاکید کرد: در کارهای مذهبی نباید اشاره مستقیم صورت بگیرد و این نمایش جزو یکی از کارهای اخلاقی و وطنی است؛ یعنی هم گریزی به آسیب‌های اجتماعی شهر تهران زده است و هم فضای مذهبی و آیینی شهر را به تصویر کشیده است.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: نمایش "رسول" بهانه است. بهانه‌ای برای بسترسازی ظرفیت‌های عمیق مجموعه. نمایش بزرگ رسول در ادامه فعالیت‌های پرمخاطب اراضی عباس‌آباد طرح‌ریزی شده است؛ برنامه‌هایی مانند شادپیمایی جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی، کنسرت خیابانی محمد معتمدی و یا اهتزاز پرچم یک هزار متری اباعبدالله حسین (ع) همزمان با شب اول محرم که با استقبال هیات‌های مذهبی برگزار شد.

حجازی با اشاره به این نکته که ما شرایط همکاری با گروه‌های فرهنگی و هنری که تخیل و تامل لازم را در اجرای کارهای کلان دارند؛ فراهم می‌کنیم، افزود: انجام چنین کاری در جامعه امروز ما به شدت احساس می‌شود؛ نمایش‌هایی با محتوای غنی که بتواند منجر به بسترسازی مفاهیم اخلاقی در جامعه شود. یکی از حلقه‌های مفقوده امروز جامعه اهتمام و توجه حداقلی به مفاهیم اخلاقی است. نسل‌های سوم و چهارم به این نمایش نیاز دارند و مخاطب ما باید آنها باشند و بدانند چه اتفاقاتی در اطراف‌شان می‌افتد و چه موضوعاتی باعث تغییر سرنوشت شهر و کشورشان می‌شود.